Onani
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Efter jeg har onaneret gør min klitoris (tror jeg det hedder? - ihvertfald øverst i min skede) lidt ondt. Det er ret øm og det er ubehagligt at røre ved den. Hvad kan det være og er det normalt?

Svar:
Kære du
Tusind tak for dit brev. Det er dejligt at høre du er nysgerrig på dig selv og igang med at lære din krop bedre at kende gennem onani.
Det lyder rigtig nok til, at det er din klitoris du taler om. Ens klitoris sidder lige der, hvor kønslæberne mødes, op mod maven og under den forhøjning der kaldes venusbjerget. Ud fra det du beskriver, så lyder det ikke til, at der er noget du skal være bekymret for. Ens klitoris er nemlig den mest erogene zone på kroppen, så den er ekstremt følsom, og derfor er det helt normalt, at det kan føles ømt og ubehageligt når man rører ved den. Hvis man f.eks. gnider sin finger hårdt eller gnider sin klitoris hårdt mod noget, så kan den blive øm efter noget tid, fordi den er så følsom. Du kan derfor prøve at eksperimentere lidt med, hvor hårdt/blødt du skal kærtegne eller gnide for at det føles rart. Det kan også være, at det vil hjælpe at fugte dine fingre inden, så de glider nemmere. Du kan eventuelt få inspiration ved at læse mere om pigers onani her.
Som sagt så lyder det du beskriver helt normalt, så fortsæt endelig med at være nysgerrig på dig selv og din krop.
De bedste hilsner
Maren