Piger har det lettere ved sex
brevkassespørgsmål af
Naya
16 år
Jeg synes vi piger har mange fordele ved sex i forhold til drenge. Mine gymnasieveninder snakker tit om drenge og deres præstationer i sengen og jeg synes de er uretfærdige engang imellem. De griner lidt af dem der ikke holder ret længe eller lufter deres utilfredshed over at drengene kommer så hurtigt og så blir ugidelige. Jeg har selv været sammen med en del drenge og forstår da godt lidt hvad pigerne mener. Tit kommer de meget hurtigt og så blir de slappe og selv om måske pligtskyldigt fortsætter med en finger eller noget kan man godt mærke de er dvaske. Det kan tage en halv time, måske tre kvarter eller mere før de kan igen. Der synes jeg man skal tænke på at vi piger jo kan hele tiden. Selv om vi er kommet kan vi bare fortsætte som om intet var hændt. Og blive ved og blive ved og blive ved. Jeg synes pigerne glemmer den fordel vi har når de dømmer drengene eller griner af dem. Det er bare min mening, er jeg helt galt på den?

Svar:
Kære du
Hvor er det nogle fede tanker du gør dig!
For ja der kan være nogle meget hårde ord om både drenge og piger mellem hinanden.
Ligesom pigerne kan grine og gøre grin med unge drenge der ikke lige holder så længe i sengen, har svært ved at få rejsning osv, så kan drenge gøre det samme med piger, deres bryster, udseende og hvor gode de synes de er i sengen.
Gad vide hvorfor vi egentlig gør det?
Den problematik du beskriver med drengene, er en meget naturlig del af det at være ung. Man er ny ud i det med sex, og der skal ofte trænes op til at holde lidt længere, og her kan der være mange gode øvelser at lave. Så måske kan det være værd at hjælpe jeres kærester med det?
Fx ved at kigge på www.sexlinien.dk hvor man også kan stille alle de spørgsmål om sex man har brug for.
Du skriver omkring piger, at de bare kan blive ved og ved. Det er faktisk ikke alle piger der kan det, men mange kan. Derudover kan det også være vigtigt at passe på sin krop, og ikke overgøre det for meget, da det efterfølgende godt kan give en del muskelømhed, hvis der har været alt for mange orgasmer.
Det absolut vigtigste er at kunne nyde sex og have det godt undervejs!
Og så synes jeg faktisk, uanset hvad, at det er fedt i taler sammen om sex! Det er super vigtigt at kunne tale om, også med vennerne, og på den måde blive klogere på sig selv og sin krop.
Jeg håber det gav dig lidt med på vejen i de gode tanker du gør!