Plejfamilie

brevkassespørgsmål

Plejfamilie

brevkassespørgsmål af
Malina
12 år
Oprettet 5 år 5 måneder siden

Min lillebror er tvangsfjernet han bor ved nogen der lebbe så 2 damer min mor er sur over det men sagsbehandler siger han trives og de gode ved ham Alså Når vi facetimer så griner han altid og jeg kan se og høre de pjatter. Men kan en plejfamilie godt være 2 damer. Jeg tror ikke han tænker over det han kun 8

Svar:

Hej Malina!

Tak for dit brev. Det er et godt emne du tager op. Hvem kan passe børn? Hvem kan være mor og far? Du vil måske møde forskellige holdninger til den slags. I Danmark har vi valgt at sige, at det handler om barnets tarv. Og med det mener jeg, at det er mennesker, der kan rumme et barn med alle dets følelser. Hermed kan to kvinder være plejemødre eller to mænd være plejefædre eller en enlig mand eller kvinde kan i nogen kommuner også være plejeforældre. Det er det loven siger om at være plejeforældre. Det at være en familie eller en plejefamilie kan se ud på mange forskellige måder. Det glæder mig, at din bror har det godt og både dig og din mor kan se det. Ønsker det bedste for dig og din familie.

Hilsen Anne-Sophie

Anne-Sophies billede
Anne-Sophie har svaret på dette spørgsmål