Mobilnummer
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej brevkasse Jeg bliver chikaneret af en der sms'er på min mobil. Jeg kan ikke spore nummeret via nettet. Hvad skal jeg gøre? Jeg overvejer politiet. Jeg gætter på at det er et taletidskort. Jeg har talt med mine venner, der også synes det er ubehageligt. Nummeret er 604xxxxx Hilsen Tina

Svar:
Hej med dig..
Det kan være rigtig ubehageligt at blive chikaneret på mobilen og du har helt ret i, at du ikke selv kan spore nummeret eller personen på nettet.
Det er ulovligt at chikanere, både på mobilen og face to face, og derfor er det politiet du skal have fat i. Når de har læst sms`erne kan de fortælle dig hvad de kan gøre og hvad du skal gøre nu. Derfor er det også en god ide, at gemme dine sms`er, så politiet kan læse dem.
Jeg synes du skal fortælle dine forældre om det, fordi det kan være rart lige at have en med når du skal snakke med politiet, men ellers er det bare at få ringet til din politiafdeling og du kan finde din lokalafdeling her på politiets forside (venstre side)...
Jeg håber du fnder ud af det..
Venlig hilsen
Erroll