Rød og tør forhud
brevkassespørgsmål af
Viktor
16 år
Hej
Jeg plejede at onanere meget ofte, nogen gange mere end 1 gang om dagen. Men så blev min fprhud lige pludselig meget tør og rød og tænkte jeg skulle holde en pause men selv efter 2 uger er min hud stadig ligeså øm og rød...?
er det noget jeg skal søge læge hjælp om?

Svar:
Hej Viktor
Det er rigtig godt at du reagerer på din krops signaler, når du oplever forandringerne.
At holde en pause med at onanere, var et rigtig godt bud på hvad du kunne gøre.
Hvis det handlede om at du havde overanstrengt huden, burde det være blevet mindre rødt og ømt efter to uger.
Derfor synes jeg du skal kontakte din læge, og få det undersøgt nærmere.
Rød og øm hud kan være et tegn på en svampeinfektion, når den ikke rigtig bliver mindre, og så kan det kræve behandling.
Så se at få ringet til din læge, så du kan få mindre ømhed, hurtigst muligt.
Mange hilsner Julie