Blodet forsvinder med kondomet?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hey jeg hedder Christian. Jeg var engang ude og drikke, og blev så pisse stiv. Det endte så med at min første gang blev på græsset i en skov lol. Men da jeg havde sex med pigen (nu min kæreste) havde jeg ingen problemer med at min pik blev slap efter jeg puttede kondomet på. Omkring 1 måned senere var min kæreste alene hjemme, så vi havde et par timer til at dyrke sex hvis det var havde lyst. Da vi så kom til at rulle kondomet på, og skulle til at sætte den ind, så kunne jeg ik! Min pik blev helt slap, og jeg tror det var pga kondomet. Det er jo sådan set lidt træls at man skal til at kneppe og så man ikke kan få stiv til at sætte den ind fordi kondomet klemmer/hvad det nu er der gør at blodet forsvinder. Jeg tog den så af og gav hende lidt finger, fordi det giver mig tit en stiv pik. Det fik jeg så, da jeg så rullede det andet kondom ned over blev den slap igen efter kort tid. Det gentog sig 4 gange indtil vi droppede det... Jeg må ikke se hendes kønsdele fordi hun vidst ikke selv syntes de er fine, men jeg har set dem før og det er helt normalt, men hun vil stadig ikke vise sig frem. Har talt med en kammerat om kondom problemet, og han siger han også kendte til det, men det lykkedes ham vidst til sidst alligevel. Jeg søger en løsning på dette problem
- mvh Christian

Svar:
Hej Christian
Det er et pænt træls problem du oplever og jeg ved at du ikke den eneste. Jeg tror ikke der er en helt enkel løsning men jeg har da nogle tanker om hvad du kunne prøve for at få det il at fungere lidt bedre.
Først og fremmest så er der nok ingen tvivl om at et kondom gør at følelsen i pikken bliver nedsat. Det er meget forskelligt fra dreng til dreng hvor meget det bliver nedsat, men de fleste fyre vil helt sikkert sige at følelsen i pikken bliver nedsat når der kommer et kondom på. Hos langt de fleste er det dog meget lidt. Man kunne selvfølgelig få tanken at smide kondomet, men hvis man vil undgå både graviditet og kønssygdomme som clamydia, Herpes eller HIV så er et kondom altså bare den eneste beskyttelse der sådan rigtig duer.
Måske handler det om at du har fået købt nogle kondomer der er for små, og så kan de sagtens stramme, og gøre at det faktisk slet ikke føles rart. Så måske kan du overveje at tjekke størrelsen og og så købe nogen der er nummeret større inden i skal have sex næste gang.
Det kan også være at det handler om at det her med at skulle rulle kondomet på bliver lidt kejtet eller pinligt. Det kan sagtens gøre at skidtet ikke rigtig fungerer lige meget hvor meget man gerne vil. Hvis det måske er sådan det hænger sammen tror jeg det er vigtigt at I prøver at gøre det med at rulle kondomet på til en del af det at have sex. Måske kan din kæreste rulle det på samtidig med at hun kæler for dig eller hvad end der kan være med til at gøre at kondom-påsætning ikke bliver et afbræk fra sex, og noget der bare skal overståes til en del af sex.
I forhold til det du fortæller om at du ikke må se din kærestes kønsdele så tænker jeg at det er meget normalt. Hvis din kæreste er på samme alder som dig så er alt det her med sex og at vise kropen overfor et andet menneske sikkert forholdsvis nyt, og så er det meget naturligt at man er genert og har det lidt svært ved at vise sig selv. Giv din kæreste tid og lad hende blive mere og mere tryg ved dig og tryg ved den måde i er sammen på. Jo mere tryg og sikker hun er på dig og jer, jo mere vil hun helt sikkert også føle sig tryg ved at vise mere af sig selv. Jeg kan sagtens forstå at du gerne vil se din kærestes kønsdele . Sikkert både fordi du er nysgerrig og fordi det er frækt, men det er bare vigtigt at det er noget der sker når din kæreste har lyst og er klar til det, og det bliver hun kun hvis du giver hende god tid og ikke presser på.
Men altså i forhold til kondomet, så prøv:
1. Køb en større størrelse og se om det hjælper
2. Når kondomet skal på så gør det til en del af jeres sex, og ikke kun noget der skal ordnes for at I kan komme videre.
Bedste hilsner
Niels-Christian