en pige jeg elsker
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
hej jeg har en pige ven vi er bedste venner. men vi er begyndt at skrive du ved s p eller k bare uden k , hun siger at hun ordiner og jeg har fået nøgen billeder og jeg ordiner til dem jeg babere pik og hun babere fisse og vi har dag også haft sex det har vi faktisk 3-4 gange om ugen kan der være et problom i det

Svar:
Hej med dig
Det lyder dejligt at I er blevet så glade for hinanden, og når titlen på dit spørgsmål er at det er en pige du elsker, så lyder det jo til du er rigtig glad for hende.
Du spørger om der kan være et problem i det, og jeg forstår det som at du mener det med at I egentlig er bedste venner og ikke kærester, og om der så er et problem i at I har sex og sender nøgenbilleder. Det håber jeg er rigtig forstået.
Først er jeg nødt til at skrive, at der faktisk er en lov der siger, at man først må have sex når man er 15. Den er der fordi at man mener at man først er klar til sex der – både fysisk og psykisk. Fysisk fordi kroppen ikke nødvendigvis er klar til det, og psykisk fordi det at have sex åbner også for en masse følelser, som det er vigtigt at man kan håndtere.
Når det er sagt, så vil jeg også sige at det med at gå fra venner til mere end venner kan betyde nogle forskellige ting, som er vigtigt at du/ I tænker over. Fx:
1. Hvis nu den ene person gerne vil være kærester og den anden ikke vil – så kan det være svært at være venner igen bagefter.
2. Hvis nu den ene bare gerne vil være helt almindelige venner igen på et tidspunkt, kan det også såre den anden og gøre det svært at være almindelige venner igen.
3. Hvis nu den ene bliver forelsket i en anden, kan det gøre den anden rigtig ked af det.
Så mit råd vil være at I to får snakket det rigtig godt igennem og afklaret hvad I føler for hinanden, om I må være sammen med andre, hvad I forventer af hinanden. Men der er altid en risiko for at miste sin ven, hvis man begynder at lave ting, som kærester normalt laver.
Håber du får taget en god snak med hende!
De bedste hilsner fra Heidi