Er jeg børnelokker
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Jeg er en dreng på snart 14 der er blevet helt vilt forelsket og det er min første gang i mit liv at jeg kommer sammen med en. Men pigen går kun i 5 klasse og jeg går i 7 klasse og nu er der nogen piger fra min klasse der driller med at jeg er børnelokker og det var bedre at jeg kom sammen med en af dem. Men man kan da ikke være sådan noget når jeg selv er et barn? Fatkisk er jeg stadig rimlig lille af min alder og det er der fatkisk andre drenge der er og vi synes det er normalt at vi kommer sammen med nogen der er øngre en os selv. PS Jeg kunne godt tinke mig at kysse med hende men hvordan.

Svar:
Hej med dig.
Hvor er det dejligt at høre, du er blevet forelsket! Det er sådan en dejlig følelse, og det er der ikke andre, der skal ødelægge for dig.
Du har helt ret i, at du ikke kan være en børnelokker, når du selv er et barn. En børnelokker er en voksen person, der gerne vil være sammen med børn. Når pigerne driller dig, er det måske nærmere fordi, de er lidt misundelige over, du ikke er blevet forelsket i en af dem.
Som du og dine venner også selv synes, er det helt normalt, at I har yngre kærester. Det eneste, du skal huske er, at når nu du er ældre end hende, er du måske klar til ting før hende, og så skal du give hende tid og plads, indtil hun er klar.
Hvis du gerne vil kysse hende, synes jeg først, du skal finde ud af, om hun også har lyst til at kysse dig. Du kan fx spørge om hende, om hun har kysset nogen før, eller om hun har lyst til at kysse dig. Hvis hun har lyst til at kysse dig, må du gerne kysse hende. Nogle gange kan man også mærke, at det er et godt tidspunkt at kysse på. Fx hvis man har kigget hinanden meget i øjenene eller kigget på hinandens læber.
Jeg håber, du kan bruge mit svar.
Kærlig hilsen
Tanne