er så fucking bange - fortsættelse
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
hej igen.
det var mig, som skrev spørgsmålet om hvor stor chancen for graviditet kunne være. Det skal lige siges at det nok er ved at være to til tre uger siden, så forstår ikke hvorfor det først skulle ændre mængden af udflåd nu. altså han kom ligesom på min skamslæber, gør det chancen større? Jeg plejer noglegange at få mere udflåd når jeg skal til at have min menstruation, så det beroliger mig lidt. Jeg er virkelig virkelig bange. jeg får det fysisk dårligt af at tænke på det... also... Hvad ville jeg skulle gøre hvis jeg nu er gravid?.?? græder næsten åh Gud

Svar:
Hej Anonym
At han er kommet på dine skamlæber gør på ingen måder risikoen større. Tvært imod, så bliver risikoen mindre fordi du så har kunnet se sæden...at den var udenfor skeden.
Der er ikke noget unormalt i at der kan gå noget tid fra du har brugt en "forkert" sæbe eller gel til mængden af udflåd ændrer sig, men som du selv siger kan det også bare være fordi din menstruation nærmer sig.
Jeg ved godt at det ikke er så let når først tanken har sat sig fast i hovedet, men jeg tænker virkelig ikke der er nogen grund til bekymring. Selv hvis han var kommet inde i dig og havde sprøjtet alt sæden op i dig er det faktisk slet ikke så let at blive gravid. Og når nu har n så er kommet udenfor skeden så er risikoen så tæt på slet ikke at være til stede som det overhovedet er muligt.
Jeg er sikker på at din menstruation nok skal komme og at du ikke er gravid.
Bedste hilsner
Niels-Christian