Første gang. Er jeg stadig jomfru eller ikke?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej..:) Mig og min veninde var
hjemme hos vores flirts
vi sad og så film. Lige pludselig
ligger min veninde og hendes flirt
og kysser..Så det gøre mig og min
flirt også..De spørger så mig om at
hvis min veninde og hendes flirt
knepper om mig og min flirt Så også vil.
så jeg sagde bare måske
men lige pludselig giver min flirt mig finger
og vi har Begge lidt lyst til sex. Så han
tager kondom på..Jeg tager så mine bukser
af og han prøver..Men da han ikke
havde en stiv pik kunne han ikke rigtig
komme ind..MEN jeg var/er jo også
jomfru..Så var Det fordi at jeg var for
stram eller noget andet?
(Han var ikke jomfru)
det andet spørgsmål:
er jeg så stadig jomfru eller?
altså han kom lidt ind for jeg kunne
godt mærke det men tror ikke at han
var helt inde for det gjorde ikke ondt.
-ps har onaneret ret mange gange.

Svar:
Hej du
Det lyder som om, det fylder meget for dig, det som skete og at du har en masse spørgsmål. Det er rigtig flot, at du skriver herind, for at få tanker med på vejen. Det er bestemt ikke alle, som har mod på det. Men dine tanker er noget, som mange vil kunne genkende - for det er noget, som mange er optagede af. Jeg vil meget gerne dele mine tanker med dig herunder. Jeg har delt mit spørgsmål i to dele, som passer til de to spørgsmå, du har stillet.
For stram?
Du skriver, at fyren ikke kom langt op i dig, fordi hans penis ikke var helt stiv. I den forbindelse spørger du, om det kan være, fordi du er for stram. Generelt er det ikke nemt for en fyr at komme op, hvis hans penis er slap, så det kan sagtens være det, der har udfordret ham. Derfor vil jeg sige, at den største udfordring formentlig har været, at hans penis har været slap. Det kan der være mange grunde til, men det er slet ikke unormalt. Og det er ikke sikkert, at der vil ske igen en anden gang. Derudover er det nemmere for fyren at komme op, hvis pigen er våd i skeden, og hvis ikke du var det, så kan det også have haft noget at sige. Pigen bliver våd, når hun bliver tændt - f.eks. hvis fyren rører forskellige steder. Nogle piger bliver mere våde end andre, og for nogle kan det være en hjælp at bruge glidecreme, for at det er mindre ubehageligt. I forhold til, om du er stram, så er det meget forskelligt, hvor stam man er. Det er forskelligt fra pige til pige - og du har ret i, at nogle er for stramme. Hvis det er tilfældet, så ville det formentlig have gjort ondt på dig, og det skriver du, at det ikke gjorde.
Jomfru eller ikke?
Hvornår man ikke er jomfru længere, kan være svært at sige. Det er der mange, som har mange forskellige tanker om. Man kan ikke sige, at man altid er jomfru indtil jomfruhinden springer, og det gør ondt - for det gør den ikke nødvendigvis ved alle. Det er forskelligt, hvor elastisk den er og ikke alle oplever, at første gang gør ondt. Faktisk er der mange, som ikke mærker noget særligt. Den mest udbredte holdning er, at man er jomfru indtil man har haft en penis oppe i sig og haft samleje. Udfra dit brev har du haft fyrens penis lidt oppe, og dermed vil de fleste ikke betegne dig som jomfru. Desværre er det ikke et spørgsmål, som jeg kan give dig et endeligt svar på, fordi der kan være situationer, hvor det er svært at vurdere. Så i sidste ende, så er det dig selv, der bedst kan mærke, om du vil lytte til flertallet eller selv tænker noget andet.
Jeg håber, du fik nogle tanker, som du kan bruge. Og så vil jeg sige, at du er meget velkommen til at skrive herind igen, hvis der skulle dukke flere spørgsmål op. Med hensyn til sex kan der være mange ting, som man undrer sig over, og så giver vi gerne nogle tanker med på vejen.
Venlig Hilsen Mai