Første gang nu eller senere?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Cyberhus :D Jeg er en pige på 15 år. Jeg har verdens dejligste kæreste, han er 16 år. Han har ikke prøvet at have sex før, og det har jeg heller ikke. Jeg føler mig klar til det, og det virker også, at han er klar, men hvordan for man spurt, eller aftalt sådan noget? Jeg er den lidt generte tybe når det handler om kærster, kys og så vider. Håber i vil hjælpe mig.. På forhånd taK! :D

Svar:
Hej med dig
Dejligt du har en kæreste du er glad for. Når du er så glad for ham, så er det også meget naturligt at I begynder at have lyst til at prøve sex. Jeg kan godt forstå, hvis det kan være lidt svært at sige, hvis du føler dig lidt genert, men jeg vil gerne prøve at komme med nogle idéer til, hvad du kan gøre.
Jeg tænker at hvis der lidt svært for dig at sige det, til din kæreste, kunne du måske prøve at skrive til ham at du har tænkt på, at du har lyst til at prøve sex. Hvis du skriver det til ham, så tror jeg helt sikkert at han nok skal svare. Så kan I måske aftale et tidspunkt hvor I kan være sammen alene. Når han ved du har lyst, så kan det også være at han tager initiativet første gang.
Du kan også prøve at spørge ham når I er sammen alene en aften. Det kan være at I forvejen kysser lidt og så kan det måske være nemmere at ligge op til mere.
Jeg er godt klar over at det måske kan være lidt svært at få sagt sådan noget. Så derfor tror jeg at det bedste vil være, hvis I udvikler det lige så langsomt, når I ligger og nusser i forvejen. Du kan evt.  spørge der om I skal prøve at gå lidt længere end bare at kysse. I kan også kravle under dynen og så kan det være at udvikler dig naturligt derfra.
Jeg håber at du kan bruge mine forslag.
De bedste hilsner Sine