Gravid.
brevkassespørgsmål af
Anonym
21 år
Hej .. Hvad gør man hvis man nu har været kærester med den her pige i 4 år og hun bare kommer også siger "jeg fundet en anden" ? Altså , jeg ved ikke hvad der sker , godt nok har vi ikke haft sex i noget tid og det men jeg havde ikke set at hun ville komme og sige det til mig , også holde hendes nye fyr i hånden foran mig.. Jeg havde lige fået hende gravid for første gang og et par dage efter slår hun op .. Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre?

Svar:
Hej dreng 21 år
Kan godt forstå at du er frustreret. Det gør rigtig ondt, når ens tidligere kæreste har fundet en anden og man stadigvæk har en masse følelser for vedkommende. Jeg kan godt forstå, at du ikke aner hvad du skal gøre.
Selvom det gør ondt, er du nød til at acceptere at din tidligere kæreste har fundet en anden. Det er ofte nemmere hvis man har en grund, så derfor synes jeg du skal skal spørge ind til det. Hvad er der sket siden hun ikke længere ønskede at være din kæreste, det er mest fair over for dig at få en grund.
Eftersom du er far til det kommende barn, har du ret til at se barnet, derfor skal du kontakte kommunen og spørge efter din sagsbehandler, som vil kunne hjælpe dig igennem hvad der skal ske.
Det er ikke noget du skal stå alene med, så derfor vil jeg anbefale dig at få talt med dine forældre eller en anden voksen som du har tillid til.
Du kan også bruge chatten, her har du mulighed for at skrive med en voksen rådgiver omkring dine tanker og frustationer. Du kommer til chatten her
Venlig Hilsen
Sascha