Hvad er risikoen ved at dyrke pigesex?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Jeg har længe prøvet at finde ud af, hvordan man kan beskytte sig mod kønssygdomme under sex med en pige. (Oralsex) De siger intet om det til sexualundervisning i skolen, for der er det "normal" sex, det handler om. De siger bare, at man skal bruge kondom, men hvis man er to piger, så er der ikke så forfærdelig mange stedet, at sætte det henne :) Det er relevant og aktuelt for mig, og jeg ved ikke, hvor jeg ellers skal spørge, så nu spørger jeg her. På forhånd tak. Hilsen K

Svar:
Hej K.
Tak for dit interessante spørgsmål.
Jeg kan faktisk godt forstå at du er forvirret i forhold til hvordan du beskytter dig når du har sex med en pige.
Lige såvel som ved heteroseksuelle, er der risiko for at overføre kønssygdomme.  Jeg vil anbefale dig, at læse den artikel min kollega har skrevet om herpes, gonore`, kønsvorter og klamydia.
Der er ikke forskel på om du har oral sex med en pige eller en dreng.
Hvis I bruger sex legetøj, skal I bruge kondom på dildoen og skifte kondom hvis I begge bruger den samme dildo.
Sumasumarum; der er kun en meget lille risiko for at overføre seksuelle sygdomme fra pige til pige.
Med venlig hilsen
Mette Mach