I tvivl
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Heeeeej, jeg vil meget gerne have et hurtigt svar på mit spørgsmål, hvis det kan lade sig gøre! Tak for nogle super gode brevkasser, det er dejligt, der er et sted at få svar på sine spørgsmål. I går var jeg til fest, og vi var alle virkelig fulde. Jeg lovede at give en dreng et blowjob, men jeg kunne ikke få mig selv til det, da jeg kom til at tænke på, om man kan få nogen sygdomme ved at sutte hans pik? Jeg mener sådan nogle sexsygdomme. Det kan man da ikke, kan man?

Svar:
Hej med dig.
Det er dejligt, at se, at du passer på dig selv. Det er altid en god beslutning, at lytte til dig selv og undersøge hvilke risiko der er ved oralsex.
Man kan godt få kønssygdomme ved at have oralsex. Herpes, gonere, HIV/AIDS og syfilis er nogle af de sygdomme, som kan overføres via oralsex. Du kan læse mere de forskellige sygdomme på www.sexsygdomme.dk, her kan du læse mere om, hvordan de smitter, symptomer og behandling.
God vind fremover og hold fast på, at passe på dig selv.
Venlig hilsen Lisa.