ingen nydelse.. hjæælp
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
hej, har før skrevet herind omkring at jeg ikke kan mærke noget, under sex, når jeg får finger eller når jeg giver mig selv finger. Kan godt mærke noget hvis jeg gør det med klitoris, men den er så øm at jeg ikke gør det direkte på den. Den er bare så lille, jeg kan ikke se den hvis jeg bare kigger. Men problemet her, at jeg virkelig ikke ved hvad jeg skal gøre mere, har prøvet at lave bækkenbunds øvelser. Det hjalp heller ikke, hvad skal jeg dog gøre? Det er jo ogå frustrerende for min kæreste.

Svar:
Hej med dig.
Jeg forstår godt, det er frustrerende for både dig og din kæreste, at du ikke kan mærke noget under sex.
Jeg ved, at den rådgiver, som tidligere har svaret dig, har gjort sit bedste for at rådgive dig ud fra det, vi kan, når vi nu ikke kan undersøge dig og ikke er læger. Derfor har jeg desværre ikke så mange flere forslag end dem, du allerede har fået. Jeg vil foreslå dig at gå til din læge og høre ham/hende, hvad du kan gøre og måske få vedkommende til at undersøge dig.
Ift. det med din klitoris, så tror jeg, at det gælder for alle piger, at det gør ondt, hvis man rører den direkte. I stedet skal du prøve at berøre den udenpå den hud, som naturligt dækker den. Du skal altså ikke hive huden tilbage, da den direkte berøring slet ikke er lige så rar som den lidt mindre direkte, hvor man berører huden, som omkrandser klitoris. Du skal i øvrigt også huske at være meget forsigtig og omhyggelig, når du rører den. Den er meget, meget følsom, og det vil derfor kun være rart, når den berøres roligt og i små cirkulerende bevægelser.
Mit bedste råd til dig er, at du og din kæreste går stille og roligt frem og forsøger at gøre sex dejligt for dig ved at berøre klitoris på den måde, jeg har beskrevet ovenover. Nogle gange kan man ikke mærke noget, fordi man tænker for meget over tingene og måske får for meget fokus på, at man ikke mærker noget. Hvis du prøver at slippe tankerne, når I har sex og blot mærker efter, kan det være, du vil opleve nydelse i højere grad end tidligere.
Jeg kan berolige dig med, at mange kvinder starter deres sexliv med ikke rigtig at nyde sex, fordi de er uerfarne og ikke har prøvet så meget endnu. For de fleste bliver sex bedre og bedre med tiden, så hav tålmodighed og tro på, det kan lade sig gøre.
Kh. Matilde