ingen sperm
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej, jeg er en dreng på 13 som onanere et par gange om ugen, men når jeg for en orgasme kommer der ikke sæd,men tis ud. Er bange for at jeg ikke kan lave sæd hvad skal jeg gøre. Mvh drengen på 13

Svar:
Hej med dig.
det er rigtig godt du skriver ind, når der er noget du er i tvivl om eller usikker på og jeg vil gerne prøve at hjælpe. Ud fra det du fortæller, så er der heldigvis ikke noget at være bekymret for. Det lyder helt normalt og det skal jeg vist lige forklare.
Du er 13 år og grunden til at der ikke kommer sperm ud, er at dine tekstikler ikke er begyndt at producere sæd endnu. Det gør de snart og det starter typisk omkring 13 års alderen. Nogle udvikler det tidligere og andre lidt senere...så det er lidt forskelligt.
Det du oplever der kommer ud, når du får orgasme er nok noget der minder om sperm/sæd, men der er ikke nogen sædceller i og derfor kan man nok tro det er tis. Men kroppen er så smart lavet at man ikke både kan tisse og få udløsning. Det er ret smart, fordi så kan man ikke tisse når man har sex med pigen.
Jeg håber det hjalp lidt og du kan ikke gøre så meget ved det. Du må være lidt tålmidig og så kommer der gang i din sædproduktion.
Venlig hilsen
Erroll