jeg har et spørgsmål
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
hej, jeg har før skrevet til jer og jeres svar var nem at forstå og det hjælp mig så meget som det kunne :) men det er jo svært at hjælpe 'mere' nå det handler om at man vil skifte køn, det er jo ikke lige noget i kan gør for mig ;) men alså jeg fik skrevet et brev til min mor og forklarede hende det, hendes mening om det var ikke lige det jeg havde håbet på, desværre, men kan hun muligvis hjælpe/støtte mig efter noget tid vil i tro? alså når hun er blevet lidt mere van til tanken? nå men alså det var nu noget at jeg vil spørger om men stadig i samme ''emne'' og det er hvis jeg får en køns-operation og bliver en dreng, vil jeg så efter nogle måneder/år kunne ''komme'' i ved producer sæd? :) alså man skal jo tage noget medicin som 'giver' det mandelige hormon, så derfra kom min tanke om, om man kan ''komme'' til sidst eller kan man ikke det?

Svar:
Hej med dig..
Dejligt at du kunne bruge det sidste svar og sejt, at du fik fortalt din mor om det. Det er klart at hun nok blev en smule overrasket. Det er en stor besked at få fra sin datter og det kræver måske lige, at hun får lidt tid til at vænne sig til tanken. Jeg håber, at hun på et tidspunkt kan støtte dig i det og at I kan få nogle gode snakke om det. Men jeg kan ikke svare dig på om hun kan det, fordi jeg kende hende ikke.
Men jeg tror, at hvis du er åben om det, så vil hun også blive mere afslappet med tiden. Det må vi i hvert fald håbe.
Omkring det med at kunne producere sæd, så er jeg usikker på det, men jeg tror det ikke. Jeg tror du vil kunne få rejsning, have sex og få orgasme, men om du kan producere sæd tror jeg ikke. Men jeg vil foreslå at spørge din læge om det, eller skrive til brevkassen "Sundhed og sygdom" her i huset, for så vil du få et bedre svar på det.
Hej igen
Venlig hilsen
Erroll