Mange tak for hjælpen. Men... Jeg har et spørgsmål.
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Goddag. For nogle dage siden svarede i mig og min kærste Timms spørgsmål. Og det er vi virkelig glade for. Men... Jeg vil gerne være ærlig med jer... Jeg er yngrer end min viden og udsene giver mig... Jeg er desvære kun 12. Men jeg elsker virkelig Timm af hele mit hjerte. Og jeg ønsker ikke at der skal ske ham noget. Men... Jeg vil så inderlidt gerne have sex med ham... Hans krop...hans lugt...hans varme nærhed... Alle de følgser og tanker.. De driver mig sindsyg... Men mig og Timm ved godt at vi ikke må i følge loven.. og vi følger den.....Men jeg ville vide om det virkelig er så slemt vis to personer...som virkelig elsker hindanden af hele deres hjerte...selvom der er en kløft mellem vores aldrer... At vi har sex sammen ? Alt hvad jeg ønsker er at gøre ham glad...og alt hvad han ønsker er at gøre mig glad... Men jeg vil gerne kunne føle hans krop...lugte hans lugt...smage de følgser... Jeg ved at jeg lyder som en tosse men han elsker mig fordi jeg er som jeg er... Men...er det virkelig så forkert ? Vores smerter var engang det som holdt os fra det...Men vi fik hjælp af jer.. Min frygt for sex er væk og han siger at jeg ikke skal tænke på hans smerter. Så længe at jeg bare smiler er han villig til at dø...Og...jeg vil virkelig gerne føle ham.... Han har aldrig rørt mig som han må...Han venter.... Og det samme gør jeg...men jeg kan snart ikke vente mere... Det er virkelig ondt ! Så....Er der nogle regler der holder vores kærlighed væk fra hindandnes kroppe ? Fordi jeg elsker ikke andre end Timm og Timm siger han ikke elsker andre end mig. Fordi vi ser ikke hindandens aldrer. Vi ser hindanden som hvad vi er. Og det er to sjæle som elsker hindanden til døden. Vær sød snart at svare. Kærlig Hilsen Ane-Sofie. Kærligheden til verdens sødeste og bedste dreng en pige som mig kunne ønske sig.

Svar:
Hej Ane-sofie..
det er rigtig godt du skriver igen og fortæller hvad din alder rigtig er, for så kan jeg give dig et mere præcist svar. Og dejligt at høre, at du kan bruge Cyberhus.:)
Loven som hedder "Den seksuelle lavalder" er lavet for at beskytte at voksne har sex med børn og at børn ikke kommer til at overskride nogle grænser som kan være usunde for deres udvikling. Det er kort fortalt.
Du skriver, at du føler dig meget moden, både fysisk og psykisk og derfor er det også naturligt, at du får lyst til og tænker på sex, specielt når du har en kæreste som du elsker meget højt. Men jeg må skuffe dig, fordi ligegyldig hvor moden du er, så er du kun 12 år og derfor kan du ikke have den erfaring med kærlighed og sex, som gør at det er okay.
Det er helt normalt at føle sig klar som 12 årig, men desværre viser det sig for mange der så prøver sex alligevel, at det er en svær situation og det kan blive en ret ubehaglig oplevelse.
Ud fra jeres sidste brev i brevkassen, så skriver i at din kæreste er 17 år. Og jeg bliver faktisk lidt bekymret for hvorfor en dreng på 17 vil være kærester med en på 12. Der er meget stor forskel på 12 og 17 år.
udover det, så vil det være meget ulovligt og din kæreste vil blive straffet for det. Det vil være det man kalder et seksuelt overgreb.
Så det var lidt hårdt og meget direkte svar og mit råd er, at I venter til du bliver 15 år. Men mit råd er også, at du får snakket med en voksen om jeres forhold. Jeg tror det kunne være rart for dig, at få en voksen til at vurderer om jeres forhold er okay eller om du er havnet i hænderne på en fyr som udnytter dig. Det kunne være en sød lærer eller dine forældre.
Jeg vil også anbefale dig, at prøve at høre andre voksnes holdning om det, så du ikke kun hører det fra mig. Det kunne være i chatten her i Cyberhus, hvor du også er anonym, men du kunne også prøve Børns vilkår her, eller skrive til sexlinien.dk her.
Det er super stærkt af dig, at du undersøger det og håber mit meget ærlige svar kunne hjæle dig.
Venlig hilsen
Erroll