Min kæreste ser porno..
brevkassespørgsmål af
Anonym
20 år
Hej Jeg er en pige på 20 år som har boet sammen med min kæreste i ca. ½ år nu... på trods af diskussioner om de huslige pligter, har vi det dejligste forhold og jeg ved at han aldrig ville såre mig, men jeg hører desværre til en af de piger som ikke er så god til at håndtere at han ser porno engang imellem.. Jeg er bliver ked af det når jeg læser om folk der dømmer piger som mig og siger det er pga. dårlig selvtillid.. og mine veninder har intet problem med at deres kærester ser det, så de er ikke lige til at snakke med om det.. så jeg mangler nogen der forstår mit problem, for er rimelig alene med det pt..
Jeg er nået langt i at acceptere det at han ser porno, og vi har nu en god og åben snak, mig og ham, omkring emnet, hvor vi begge har vist forståelse for hinanden..men stadig... Jeg ved at jeg skal acceptere hans frirumog at både ham og eksperterne siger at pornoen intet har med mig eller vores forhold at gøre.. men følelsen af utroskab eller utilstrækkelighed sidder dybt i mig, når jeg ser hvad han har downloadet.. Førhen endte jeg med at lege detektiv for at holde øje med det, og konfronterede ham så bagefter, men nu har jeg istedet valgt at snakke ordentligt med ham og vi har aftalt at han skal gøre det til et særdeles privat foretagende som jeg intet ved om... (mit eget ønske)
Men problemet er at han frastøder mig og at jeg er totalt splittet indeni... jeg har lyst til ham fordi jeg tænder på ham og elsker ham, men jeg hader ham også og føler ikke han har fortjent at få både mig og dem... og faktummet at jeg nu ikke ved hvornår han gør det, går mig også på, så jeg ender med at trække mig væk fra ham.. har intet problem med at sige at jeg elsker ham, men kan ikke klare at han rører ved mig på nogen seksuel måde...
Har tænkt på at min måde at reagere på, måske har noget med min ekskæreste at gøre.. Han så på et tidspunkt, nemlig både mig og en anden pige og det var ikke nogen sjov oplevelse for mig.. Derfor ser jeg det også som en selvfølge at man bliver nødt til at vælge én pige, at man ikke kan få alt hvad man ønsker... Hvad skal jeg gøre for at komme af med hadet og få mit forhold på rette kurs? både personligt og vores sexliv.. Vh. Signs

Svar:
Kære Signs
Du skal vide at du ikke er den eneste pige der går med de frustationer. Det er ikke rart at få følelsen af utroskab og følelsen af at blive svigtet. Du har ret i, at der er mange der siger piger må acceptere porno og at kæresten ser det.
Men vi er forskellige og jeg synes det er ok, at du har svært ved at håndtere det. Derfor kan jeg også godt forstå at der er mange forskellige følelser inden i dig som går i modsatte retninger.
Jeg synes det er rigtig godt at du har fået talt med din kæreste om dine tanker og frustationer og at det gør dig ked af det, når han ser porno.
I er kommet frem til en løsning, men du skal mærke efter om det er løsningen for dig, at du ikke ved noget om hvornår og om han ser porno. Prøv at snakke med ham igen og fortæl ham om de tanker og følelser som du har fortalt mig om. Du er rigtig god til at sætte ord på det og du skal vide, at det er vejen frem for at løse din situation.
Du skriver at du elsker din kæreste, men at du ikke kan klare at han røre ved dig. Jeg vil foreslå dig og din kæreste, at i tager kontakt til parterapeut, eller en sexolog fordi de har en masse erfaring med at snakke om sådan nogle ting. På den måde kan i måske få løsnet det hele lidt op og få nogle redskaber til at komme videre i jeres parforhold.
Du nævner det med at muligheden kan være noget med en x-kæreste at gøre, det kan være en årsag, men kan også være andre årsager.
Venlig Hilsen Sascha