Nabosex
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej.
Min nabo har det med at have VIRKELIG højlydt sex sent om natten, og jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre af mig selv, for jeg syntes langt fra at det er rart at vågne op kunne høre at de har sex.
Hvad hvad skal jeg gøre?

Svar:
Hej
Det kan jeg godt forstå er noget du tænker over. Én ting er at have sex og lave lyde selv, men noget helt andet er at høre andre have det. Det er ikke altid særlig rart at blive indblandet i den del af folks liv. Når det er sagt, kan det være svært at ændre noget ved det, for det kræver jo at de ved at du kan høre det. Jeg ved ikke hvordan du ville have det med at spørge dem om de ville larme lidt mindre, men jeg kan forestille mig at det ville være grænseoverskridende? Du kunne også skrive et anonymt postkort og spørge om de ikke vil skrue lidt ned for sexlydene. Hvis det er for svært at sige noget til dem, så kan du begynde at gøre nogle ting selv. Fx tage ørepropper i når du lægger dig til at sove, have høretelefoner med musik liggende ved siden af sengen og lytte til det, eller sætte højt musik på, så de på den måde måske lægger mærke til at du kan høre det. Det kan også være at det kunne hjælpe at flytte din seng lidt.
Så alt efter hvor meget mod du har på at skulle konfrontere dem med det, så kan du vælge at gøre nogle ting selv eller sige det til dem.
Venlig hilsen Marianne