onani & sex. svar hurtigst muligt!!!!
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
hej der.. jeg vil rigtig gerne prøve at komme, få mig selv til at komme og have min kæreste til at komme, blandt det har jeg 3 problemer jeg skal have løst, eller få nogen svar på. 1: jeg har læst lidt frem og tilbage på nettet, om hvordan en kvinde får en orgasme. alle beskriver at det er bedst hvis man kender sig selv først, jeg har prøvet at onanere, men jeg kan ikke engang gøre mig selv våd?? helt konkret hvad får en pige til at komme? jeg vil SÅ gerne prøve det da alle beskriver det som en fantastisk følelse... hjælp!? 2: jeg har kommet sammen med min kæreste i snart 10 måneder. han har ikke kunne få mig til at komme endnu... men for det meste får han mig derop hvor jeg begynder at sige lyde, men han har det svært ved at jeg ligesom ikke kan fortælle hvad jeg kommer af da jeg ikke engang selv ved det, hvordan kan HAN få mig til at komme??? 3: som sagt har mig og min kæreste været sammen 10 måneder. men får 3-4 uger siden havde vi et mega skænderi fordi han havde dummet sig.. jeg elsker ham helt viiiildt mega meget højt. men jeg har bare ikke ligeså meget lyst til at have sex med ham som jeg havde før det skænderi. jeg har snakket med ham, men jeg kan ikke få mig selv til at sige til ham at jeg ikke har lyst til ham eller at han ikke tænder mig ligesom før. hvordan finder jeg lysten frem igen ?? I; også gerne uden jeg behøvede fortælle ham at jeg har mistet lysten til ham.. okay jeg har 4 spørgersmål så her: min kæreste siger at han er til rødhårede, blondiner og brunetter... nu er det sådan så jeg er ingen af delene og det gør mig usikker at han sidder og siger alle mulige er pæne og jeg så bare kan se på hårfarven og huske hvad han sagde.. jeg føler mig ikke som om jeg er god nok som jeg er. han sagde også "du er grim... men når du gør noget ud af dig selv er du virkelig pæn." det blev jeg lidt ked af. og han blev sur da jeg konfronterede det med ham. jeg mener bare at hvis han ikke kan klare mig naturlig, skal han heller ikke se mig når jeg gør noget ud af mig selv... men jeg elsker ham virkelig jeg bliver bare ked af det.. svar mig gerne hurtigst muligt her, er virkelig lost ved alle 4 spørgsmål!!! hilsen mig.

Svar:
Kære pige 16 år.
Jeg vil prøve at svare på dine spørgsmål et ad gangen.
ad 1) Det er helt rigtigt, det du har læst på nettet om at komme (at få en orgasme). Når man kender sin krop, kender man bedre måden den reagerer på når man er sammen med en man godt kan lide og kender sin krop ved onani, så er der mulighed for at orgasmen dukker op. Til det at få en orgasme hører også, at man kan slappe helt af og være i sin krop og følelser. Ikke alle kan få en orgasme, så jeg vil råde dig/jer til at prøve at nyde det der er imellem jer. Nyd hinandens kroppe, nærheden, legen, fantasien og tal med hinanden om det der sker indeni. Hvad mærker du/han, hvor mærker du/han det, hvad er godt, hvad vil du/han have mere af? Den fantastiske følelse kan komme på mange måder og mange niveauer. Prøv at være med det der er.
ad 2) Jeg fornemmer at du har et ønske, måske endda næsten et krav om, at din kæreste skal få dig til at komme. Det er noget af et pres at lægge på ham, når det i bund og grund er dig der må hjælpe dig selv. I kan også hjælpe hinanden ved at have tillid til hinanden. Slappe af, lege og lade være med at tage tingene alt for alvorligt. Sex er at lege, at nyde hinanden, at have en fornemmelse af hvad du kan lide du gør ved din egen krop og hvad han gør ved din krop. Du kan ikke vide hvad der skal til for at du kommer, så måske lægger han et unødigt pres på dig. Væsentligt er det at I har lyst til hinanden og er glade for hinanden.
ad 3) Et skænderi er noget der sker i et parforhold, og det er væsentligt at man kan tale om det der er i forkus og at holde fokus. Hvis din kæreste har dummet sig og du ikke har lyst pga det, så er det meget vigtigt at du siger det til ham. At fortælle ham hvordan du har det og hvad det har gjort ved dig, at du ikke har lyst til ham, er vigtigt for at du bevarer dig selv og dine følelser i dette forhold! Hvis du ikke kan tale med ham om det der er vigtigt for dig, så giver du kald på dig selv med risiko for at miste dig selv i det forhold! Tænk på hvilket forhold du har lyst til at have.
ad 4) Egentlig har jeg rigtigt meget lyst til at spørge dig "hvad vil du med denne fyr"? En kæreste som får di til at føle du ikke er god nok, er han god nok til dig? Jeg synes du fortæller mig, at hvis han ikke kan klare dig som du er, så er han ikke god nok til dig! Nogen gange kan man godt elske en´som opfører sig lige nøjagtigt som ikke har lyst til. Heldigvis er det dit valg at vælge dig selv til og stole på at du er god nok som du er. En kæreste skal ikke få dig til at føle dig grim. Han kan godt være ok, men måske er han lige så usikke som du er, og mobber dig og gør dig usikker ved, at sige, at han er mere til rødhårede mm. Hvis du vil ham, tror jeg du er nødt til at tage en snak om dette med ham. Du kan evt. vise ham dine spørgsmål og mit svar. Så kan I tale ud fra det!
Det kan godt være du føler dig lost i alle 4 spørgsmål, men jeg synes faktisk du lyder til at have ret god kontakt med dig selv! Skriv gerne herind igen.
Kærlig hilsen Mette.