Penisstreng
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej Cyberhus
Jeg sidder med et problem. Problemet er, at min streng fra forhud og til penishovedet er for kort, så mit spørgsmål går på, om det stadig er muligt at have sex (uden at det gør ondt) når man har en for kort penisstreng? Hvis ikke, hvad er der så af muligheder for at fikse det, udenom en læge vel at mærke..
På forhånd tak

Svar:
Hej med dig.
Det er forskelligt fra fyr til fyr, om det gør ondt at have sex med en for kort penisstreng. Selvom du kan onanere, er det ikke ensbetydende med, at du også kan have sex, fordi du ikke selv på samme måde kan styre "friktionen" under sex. Du er (desværre) nødt til at prøve det, for at finde ud af det.
Det er ikke muligt at gøre noget ved en for kort penisstreng uden at involvere en læge. Det kræver et meget lille kirurgisk indgreb, og tager ikke mere end 1 måneds tid før penis er fuldt funktionsdygtig igen. Husk på at læger har tavshedspligt, så de må på ingen måde oplyse andre om, hvad I har snakket om. Det kræver desuden en henvisning fra en læge, for at få indgrebet. En for kort streng er et udbredt problem, så for lægen vil det være helt normalt og hverken pinligt eller underligt. Selvom du ikke er meget for det, er det eneste mulighed at gå til læge, hvis du gerne vil have gjort noget ved det.
Venlig hilsen
Tanne