Penisstrl
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Er det normalt med en 4 cm i slap og 6 cm i stiv?
jeg er ca 1,78 og vejer 70 kg - kan det have noget med det at gøre?
er også omskåret fordi jeg er jøde - kan det have noget med det at gøre?

Svar:
Hej med dig.
Der er rigtig mange drenge, der skriver ind til os for at høre, om størrelsen på deres penis er normal. Jeg kan godt forstå, det er noget, der fylder meget i teenagealderen, fordi seksualitet og sex for alvor begynder at være spændende, og man begynder i stigende grad at sammenligne sig meget med andre.
Din penis kan vokse i flere år endnu (som tommelfingerregel frem til 18-årsalderen). Det vil altså sige, at du ikke med sikkerhed kan vide, om dens nuværende størrelse er dens blivende størrelse. Derfor er størrelsen også helt normal.
Penisstørrelse og højde/vægt hænger ikke sammen på en måde, så man direkte kan sige, at det er pga. din højde og vægt, at du er, som du er. Jeg har ikke før hørt om, at omskæring skulle have betydning for størrelen på din penis, da man ved omskæring ikke fjerner noget af penis' længde, men blot forhuden.
Så jeg vil råde dig til at være tålmodig og give din krop den tid, den kræver for at kunne færdigudvikle sig.
Kh. Matilde