Porno

brevkassespørgsmål

Porno

brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år

Kære brevkasse jeg har en skøn kæreste som jeg elsker overalt på jorden vi har været sammen snart i fem måneder og vi er stadig nyfirelsket vi har været sammen hver eneste dag siden vi mødte hinanden og Så forleden weekend skulle han op og prøve et arbejde for at se om han kunne få jobbet vi blev så uvenner da vi snakkede iver nettet og jeg blev self ked af det og det skrev jeg til ham men han svarede mug ikke i to dage hvor jeg sad og græd mine øjne ud og det skrev jeg også . Men stadig intet svar da han så kom hjem spurgte jeg om han havde været i byen og det sagde han nej Til jeg spurgte også om han havde onaneret den weekend han var væk det havde han heller ikke sagde han jeg fandt så ud af at han havde været i byen selvom vi havde en klar aftale in det skulle vi ikke og Sp havde han endda tre dage i træk set porno så jeg på hans iPhone og det havde han gjort de dage jeg havde siddet ìg grædt derhjemme og jeg blev ked af at han kunne få sig selv til at overhovedet have lyst til sex når jeg sad derhjemme og græd og skrev lange romaner til ham om at jeg elskede ham var ked af det og ville forbedre mig . Og jeg ved godt at folk siger det normalt at se porno men han har jo valgt mig . Altså jeg kan ærligt sige jeg vil ikke have andre end ham sexuele jeg kan ikke få mig selv til at de eller tænke på andre og så blive liderlig det vil sket ikke kunne tænde mig da han er den jeg jo har valgt som jeg er tiltrukket af så det gær mig ked ad at han kan spille pik til andre kvinder når han jo har mig hvordan han overhovedet kan tænde på en anden dame det genere mig så meget at jeg føler mig klam ubruelig ikke god nok og ikke for at lyde plat men jeg gider sku næsten ikke leve når den jeg stoler på og vil have kan sidde og sige til mig at han jun tænder på mig og så bare sidde og onanere til andre ovenikøbet når jeg er ked af det fordi vi er uvenner . I mine øjne er det der samme som at være utro da det ikke gør nogen forskel på om pigen siddet i en skærm eller lige overfor ham i virkeligheden sagen er jo den han gør det til en anden end mig og det er sku forkert han vil fx ikke have andre fyre ser på mig ìg jeg må da heller ikke lave en porno film (ikke fordi jeg har lyst ) men hvordan fanden kan han så tro at han bare ka få det hele ?? Onanere til andre piger men andre mænd må ikke onanere til hans kæreste fx hvad er det for noget svineri helt ærligt . Vi har snakket on det men det gør mig simpelthen så meget på han har os lovet han ikke gør det igen men bare det at han har gjort det og hvorfor fanden han stadig kunne bevare stiv pik ved at se på andre end mig det er usselt og respektløst i mine øjne som sagt det går mig stadig meget på jeg har så lav selvtillid jeg har prøvet at begå selvmord før og han ved det !!!!!! Og så gør han sådan jeg overvejer virkelig at gå fra ham og tage mit eget liv mit sun på ham er helt ændret jeg væmmes ved tanken om det han har gjort og ser ham pludselig som alle andre liderlige mænd der ikke kan styre sig selv . Det skal luge siges han har billeder af mig han bare kunne have onaneret til i stedet for . Jeg kan ikke acceptere det selvom jeg prøver hvad skal jeg gøre han har virkelig trådt på mine føelser og han ved jeg er en psykisk ustabil person med alvorlige selvtillids problemer som jeg går i terapi for what to dó jeg elsker ham jo trods alt af hele mit hjerte vil i ikke svare mig hurtigt jeg er ved at gå til ved tanken om det her mvh den ødelagte

Svar:

Hej du ødelagte.

Jeg beklager, at vi har været så længe om at svare, håber, at du kan bruge mit svar alligevel.

Jeg kan godt forstå, at du føler dig svigtet over, at han har brudt aftalen, om ikke at gå i byen og så lyver om det bagefter. Og jeg kan også godt forstå, at du synes det er underligt, når han kan tænde på andre, nu hvor du selv kun tænder på ham og at du føler dig svigtet over at han lyver omkring at have onaneret i weekenden.

Der er mange dele i dette brev, så jeg bliver nød til, at dele det lidt op.

Uvenskabet:
Jeg ved ikke hvad I blev uvenner over, så mit svar vil bære præg af, at jeg ikke ved hvad der helt er foregået der. Jeg har derudover kun din side af konflikten og derfor ville det være svært for mig, at forholde mig til hvad der er foregået. Men jeg tænker, at I skal forsøge, at få snakket om tingene på en konstruktiv måde, hvis det kan lade sig gøre.
Det skal foregå når I begge har raset ud og I har god tid til at lytte til hinanden. Det er vigtigt, at I bliver i jer selv og jeres egne følelser og ikke har fokus på hvor dum, urimelig og respektløs den anden har været eller er. 1) Først skal I finde ud af, hvad der skete, få fakta på bordet. 2) Derefter skal I fortælle hinanden om hvordan i føler og oplever denne konflikt. Hvordan har I det hver især med det der skete. 3) Så skal I fortælle om hvilke behov I oplever med denne konflikt (f.eks. behovet for, at få svar på beskederne du sender). 4) Hvordan tænker I hver især hvad der kan gøres? Hvad ønsker I fra den anden og hvad kan I gøre selv?
Det handler om at lytte til den anden: Lytter til hvad den anden oplever og føler, lytter til behovet den anden har, uden at man derfor skal gøre eller være enig i alt hvad den anden siger.

Porno og det at onanere til andre.
Som sagt, kan jeg godt forstå, at du undre dig over, at din kæreste kan tænde på andre, når nu du kun er seksuelt interesseret i ham. Der er hverken noget galt med dine eller hans lyster. Som du siger, er det ganske almindeligt, at fyre/mænd, men også piger/kvinder ser porno og onanere når de er i et parforhold. Onani behøves ikke være en erstatning for sex i et parforhold, men er for mange en anden slags nydelsesstund, som de har med sig selv.

Jeg har snakket med fyre og mænd omkring porno gennem tiden og der er forskellige grunde til, at de ser porno, nogen gange er det for lystens skyld og for at onanere og andre gange er det for at koble hjernen af, da porno er nem underholdning, hvor der ikke skal analyseres en masse når man ser det. Det kan også være nysgerrighed der driver værket, eller forskellige fantasier.

Parforholdets spilleregler:
Du skriver, at I har haft nogle regler om, at I ikke måtte gå i byen, men han har alligevel gjort det. Det er vigtigt med nogle kompromisser og holdninger til hvad der er i orden og ikke i orden i et parforhold. Kompromisserne og reglerne kan være forskelligt fra parforhold til parforhold. Spillereglerne i parforholdet kan ændre sig med tiden.
Det virker som om I er på vej ind i en ond cirkel, hvor tilliden er svækket og tiltroen er væk. Jeg ved ikke, om det er muligt at få snakket spillereglerne igennem og få set på om de passer til jeres behov, måske kunne i bruge den metode jeg skrev tidligere?
Hvis det er muligt kunne du måske tage din kæreste med til din psykolog og få en parkonsultation?

Din selvtillid og selvmordstankerne:
Arbejdet med din selvtillid og selvmordstankerne er dit hovedansvar. Og det er her jeg tænker det er en god ide, at du har dit fokus. Din kæreste kan støtte dig, men den største ændring sker via dit eget arbejde med dig selv og dine snakke med din psykolog.

Held og lykke med det hele.

Venlig hilsen Lisa.