Sex
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej mit navn er så Nana . Jeg har haft sex med min kæreste en gang før og vi har så været kærester i 2 år .. Vi har Nusset med hindanden i meet lang tid men efter vi har haft sex vil han meget gerne have sex hele tiden , er det sp godt eller dårligt? Og tror du/i at han så bare bruger mig for sex? Alyså har det ikke sådan når vi har været kærester i 2 år .. Og vi er ret seriøse om vores forhold. Og er det sådan med alle drenge? At de gerne vil have sex meget?

Svar:
Hej Nana.
Jeg kan godt forstå du har nogle spørgsmål omkring det med sex, nusse og kæresten/drenge. Jeg vil gerne prøve at svare.
I har jo været kærester i lang tid og du skriver at i er seriøse med hinanden - det er rigtig dejligt. Når i nu har nusset i lang tid, så er det naturligt at det udvikler sig til at i prøver at have sex. I er begge nysgerrige og hormonerne raser i jeres alder. For både drenge og piger kan det betyde at man bare gerne vil have sex hele tiden. Men drenge især, kan fokusere meget på sex, når de har en kæreste de kan have sex med. Så ja, jeg tror mange drenge vil gerne have sex meget.
Det er slet ikke dårligt, hvis altså du også har lyst til sex. Det er vigtigt du føler den samme lyst, for ellers kan det føles ubehageligt for dig og sådan skal det ikke være. Jeg synes også der skal være plads til at man kan nusse uden at man skal have sex, det kan nemlig også føles rart, intimt og kærligt.
Jeg tror ikke din kæreste bruger dig for sex - i har jo været kærester i 2 år, så han har måske bare rigtig meget lyst til dig.
Men hvis du er usikker på hvad det hele betyder for dig og jer, så prøv at tage en snak med din kæreste om det. Når man begynder at have sex, så kan der følge en masse følelser, usikkerhed og ansvar med - og det skal man kunne tale med sin kæreste om. For det handler om jer. I skal begge have lyst til sex, for at have sex.
Pas på dig selv og skriv gerne igen, hvis der er flere spørgsmål.
Kh.Bibi