Sex med kæresten er bange
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Jeg har haft kæreste på længe nu og har haft sex med ham der er det gået godt nok men nu gør det ondt meget ondt at han ikke kan komme op næsten jeg begynder at græde af smerte og skulle til undersøgelse ved lægen han kunne heller ikke komme op med det han skulle have på
jeg begynder at græde så meget af smerte at vi må stoppe kæresten har snakket med mig meget og han siger vi gøre det stille og roligt fordi vi begge skal være tryge bare det man rør mig dernede gør det ondt hvorfor gør det dog det

Svar:
Hej med dig.
Hvor er det ærgerligt at høre, at du har så store smerter, når du og din kæreste forsøger at have sex. Jeg kan virkelig godt forstå, du tænker over, hvordan det kan være og ønsker at slippe af med smerterne, så du igen kan nyde sex som den dejlige ting, det er. Det er rigtig godt, at du og din kæreste har snakket sammen om tingene, og det lyder også som om, han tager hensyn til dig. Det er rigtig vigtigt og rigtig godt at høre.
Jeg synes, det er rigtig godt, at du har haft bestilt tid til en undersøgelse hos lægen. Jeg tænker nemlig, at det er lægen, der allerbedst kan hjælpe dig med, hvad der skal gøres for at du kan slippe af med smerterne. Jeg kommer til at tænke på, om du fik dig en ordentlig snak med lægen, efter han havde forsøgt at undersøge dig? Udover at det selvfølgelig er godt at blive undersøgt, er det nemlig også en god idé at fortælle lægen grundigt, hvad man oplever. Læger ved nemlig så meget om forskellige sygdomme, at de nogen gange kan give en forklaring ud fra det, folk fortæller, at de oplever. Hvis du ikke fik dig en snak med lægen, synes jeg, du skal bestille en ny tid hos ham eller hende og sørge for, at han/hun bliver sat godt ind i problemet. Det kan også være, at din egen læge kan give dig en henvisning til en gynækolog, som er en speciallæge, der ved rigtig meget om kvinders kønsorganer, og som måske har den helt rigtige hjælp til netop dig.
Det er svært for mig at svare dig på, hvordan det kan være, at du har smerter, da der kan være flere forskellige årsager. Det kan bl.a. være pga. en infektion eller muskelspændinger, men dette vil din læge kunne fortælle dig meget mere om. Jeg vil derfor igen anbefale dig at høre din læge.
Jeg håber, du kan bruge mit svar og håber, din læge kan hjælpe dig ud af smerterne.
Kh. Matilde