Snydt til graviditet
brevkassespørgsmål af
Anonym
Min bror er blevet snydt til graviditet.
Vi gør ligenu hvad vi kan for at få min bror til at se at hun tager pillen.
Hvis hun ikke giver adresse og bliver væk, så vi ikke kan være sikker på om hun er gravid eller ej, hvad gør vi såh?
Hvis hun bliver gravid, hvad kan vi gøre?
At tvinge hende til abort, virker rigtig ubehageligt.
jeg har prøvet at søge efter lovgivning, men kan ikke finde noget.

Svar:
Hej med dig..
det lyder som en ubehagelig situation din bror er havnet i og fint du lige undersøger sagen..
Nu skriver du ikke hvor gammel din bror er, så det er lidt svært at hjælpe helt præcist. Men der er et par ting der gælder rent lovmæssigt. Du eller andre i din familie kan ikke gøre så meget i forhold til at finde ud af om hun er gravid eller ej, om hun tager sin p-pille og I kan på ingen måde tvivnge hende til en abort. Det er hendes valg og det er din brors opgave at passe på sig selv og at pigen ikke bliver gravid, hvis han ikke vil have barn.
Jeg synes han skal bruge kondom, hvis han ikke vil have et barn med hende. På den måde er det ham selv der bestemmer og så er det lige meget om hun tager pillen eller ej. Hvis din bror er under 15 år og hun er over, så er det ulovligt fopr dem at have sex overhovedet, og så tror jeg der er hjælp at hente. Men hvis han er over 15 år, så tror jeg det er hans eget ansvar. Jeg er ikke advokat og derfor kan I prøve at ringe til gratis retshjælp.. fx. den i Århus her.
Håber det svarede lidt på dit spørgsmål.
Venlig hilsen
Erroll