sperm
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej derude
jeg ville høre om jeg kunne være blevet gravid da min kæreste lå i underbukser oven på mig og lavede bollebevælglser. Havde selv trusser på og leghgins? han spermede ikke, men det der prem sperm? kan det gå igennem'?

Svar:
Hej
Jeg forstår godt, du er nervøs for, om du er blevet gravid, men du kan være ganske rolig. Du kan ikke blive gravid af det. Og hverken hans sæd eller hans præ-sæd kan gå igennem tøjet.
For at blive gravid, skal man have samleje med en dreng, altså hans penis skal ind i dig. Dog er det godt, du er opmærksom på præ-sæd. Nogle gange bliver pigen nemlig gravid, selvom drengen ikke er kommet, og det er på grund af præ-sæden, som er sæd, der kommer, før drengen får den endelige udløsning. Derfor er det utrolig vigtigt at bruge prævention, da det ikke beskytter imod graviditet, at drengen trækker sin penis ud, før han kommer.
Til sidst vil jeg lige nævne at I ikke må have sex før I begge er 15 år, så det er der altså stadig lige et par år til endnu.
Jeg håber, du kan bruge mit svar.
Hilsen Ditte