sæd
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej.
For ikke så lang tid siden var jeg på toilettet i skolen hvor jeg tænke jeg ville fappe lidt, men gjorde det i 5sek og jeg fortrudt.
Der kom lidt ud aner ikke om det var lidt tis da jeg lige havde tisset eller om det var pre sperm (det var meget lidt), jeg tørrede det op men nu er jeg bange for at da jeg smed papiret ned i toilettet at det ramte brættet og efterladte lidt og måske har gjort en gravid (er ikke sikker om det var pre sperm eller lidt tis)
Er virkelig bange så ville være mere end glad hvis i kunne hjælpe mig :)

Svar:
Hej med dig.
Det er super godt, at du skriver for at få svar på noget, du er nervøs for.
Og jeg kan berolige dig med, at du helt sikkert ikke har gjort nogen gravid.
Det, der kom ud, har måske været præsperm, men i præsperm er der meget få, og oftest slet ingen, levende sædceller i. Og derudover skal sæd ret langt op i en pige for at kunne gøre hende gravid - så selv hvis der skulle være kommet en smule præsperm på toiletbrættet, kan det ikke gøre en pige gravid, at hun sætter sig på det.
Så du kan være helt rolig.
Venlig hilsen Janni