Under sex
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej
jeg har en ualmindeligt lille penis hvilket jeg er rigtig ked af..
den er 3-4 cm i slap og 8-9 i stiv
men jeg er i tvivl om dem jeg har sex med kan mærke det?? Er chancen stor for at pigen jeg boller ikke kan mærke det?
tør ikke kneppe, hvis hun ikke kan mærke det.
har også et andet problem.
jeg har aldrig kysset med nogen før - hvordan bliver man bedre til det?
hilsen R

Svar:
Hej Anonym
Jeg kan godt forstå din bekymring og jeg tænker at størrelsen er noget rigtig mange drenge er bekymret omkring...lige meget hvilken størrelse deres penis er. Hvis man kigger på størrelsen på en gennemsnitlig dansk penis så er den 10-18 cm når den er færdig udvokset. Penis er ikke nødvendigvis færdig udvokset før man er 21-22 år gammel.
Når man taler om gennemsnit på den størrelse, så betyder det at der også vil være masser af fyre som ligger udenfor gennemsnittet. Nogle har en på 20 cm og nogle har en på 8-10 cm og begge dele kan fungere lige godt under sex.
Pigens skede er lavet til at forme sig efter penisens form og derfor kan en pige sagtens mærke en penis der er lidt mindre end gennemsnittet. Det er også værd at huske at penis kun er én del af sex. Din mund, tunge og dine hænder kan også bruges til at gøre det til en god oplevelse for dig selv og for pigen, så lige meget hvilken størrelse du er kan du sagtens "give" en pige en god seksuel oplevelse.
I forhold til det her med kys kan det være svært at give en præcis guide da mennesker kysser forskelligt og der er også stor forskel på hvordan man kan lide at blive kysset. Men jeg tænker at det altid vil være en god idé at gå stille og roligt frem. Det kan være rigtig dejligt at kysse med tungen, men de er sjældent rart at få en andens tunge mast ind i munden sådan lige med det samme. Så tænker det handler om at starte lige så stille med at give små forsigtige kys på og rundt om læberne og så lige så stille bygge mere og mere på.
Du kan eventuelt kigge forbi vores artikler om sex. Jeg ved at der ligger et par artikler om kys...måske kan du bruge dem.
Mange hilsner
Niels-Christian