Usikker på min seksualitet

brevkassespørgsmål

Usikker på min seksualitet

brevkassespørgsmål af
Anonymen
14 år
Oprettet 7 år 1 uge siden

Hej brevkasse

Jeg er vildt usikker på min seksualitet! Jeg er rimelig sikker på at jeg er homoseksuel, da jeg har haft oralsex med en anden dreng og også ser gayporn en gang imellem, alligevel så bliver jeg rigtig ofte usikker på om jeg er homoseksuel eller om det er noget jeg bilder mig ind - ikke fordi jeg ikke vil være gay, for det vil jeg faktisk gerne, det er mere fordi at jeg allerede er sprunget ud for nogle af mine næreste venner og er derfor bange for at blive tiltrukket af piger. Hvad kan jeg gøre og hvad kan jeg definere mig som, homo eller hetero?

På forhånd tak!

Svar:

Kæreste du.

Hvor er det godt, at du skriver her ind. Jeg tror, der er rigtig mange, der kan genkende dine tanker og følelser. Det må være nogle svære overvejelser, du går rundt med. Du skal vide, at du er fantastisk ligegyldig hvilken seksualitet, du identificerer dig med, og ligegyldigt om du overhovedet identificerer dig med en seksualitet. Seksualitet er ikke så let at putte i boks, som mange mennesker prøver på. Vi går rundt og tror, at man enten er hetero eller homo, ligesom man enten er dreng eller pige. Men der er så mange mennesker i verden, der bare ikke passer ind i disse bokse, for seksualitet og køn er dybt individuelle og psykologiske ting. Du må være præcis som du har lyst til. Jeg tror også, der er rigtig mange mennesker, som i stedet for at definere sig som enten homo eller hetero, i stedet beskriver det som, at de forelsker sig i mennesker, ikke køn. Så om du er til drenge eller piger eller begge dele, er måske i virkeligheden ikke så vigtigt. Det er en smuk ting, at forelske sig, og det er da fantastisk, hvis man kan forelske sig i mennesker uden at køn nødvendigvis spiller en kæmpe rolle. Sex og forelskelse går selvfølgelig ikke altid hånd i hånd, men sex er også en fantastisk ting. Og en dybt personlig ting. Der er absolut intet galt i at have lyst til, og være tiltrukket af, både drenge og piger. Det er der også masser af mennesker der er. Hvis du har brug for ligesom at sætte et label på og definere dig som noget, kunne det jo være biseksuel. Men jeg synes bare, du skal huske, at det altså ikke er nødvendigt. Det er helt okay ikke at passe i de bokse der. Vi er alle unikke, og du er præcis, som du er.

Hvis du har lyst til at læse lidt mere om seksualitet kan du prøve at kigge lidt her. Her står mange forskellige ting og overvejelser om seksualitet, som jeg tror og håber kan hjælpe dig. Jeg håber også, at mine overvejelser hjælper dig lidt. Du må endelig skrive igen eller komme i vores 1-1 chat, vi vil altid gerne snakke med dig.

Sophie

SophieBs billede
Sophie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål