Ville have barn
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Hej. Jeg er en pige som ønsker mig så meget en lille baby. Jeg ved hvad jeg går ind til da jeg har nogle veninder som os har babyer. Jeg ville bare lige have alle tingene på det rene. Om man skal gå til lægen inden for at se om man er rask? og bare alle de små ting. Og om det virkelig gør ondt når man skal føde. Og hvordan det er at være ungmor. Ville bare gerne vide alle tingene sådan at jeg kan forberede mig. Og ikke nok med det så er der jo en af jer der skriver men jeg ved jo ikke helt hvem i er så den der svarer ville i være søde at sige hvilken en af personerne i er på billedet så jeg kan sætte ansigt på det. Knus og dumt spørgsmål jeg sikkert stiller

Svar:
Hej Med Dig.
Der findes ingen dumme spørgsmål, alle spørgsmål er velkomne i CYBERHUS. Tak for dine spørgsmål.
Jeg kan godt forstå du gerne vil have tingene på de rene inden du får en lille baby og at du har mange spørgsmål!
Det kan være vældig livsbekræftende at give liv og det er en meget stor beslutning at vælge at få et barn. Jeg ved ikke hvordan det er at være ung mor, men det jeg ved er, at det kræver, at man har en kæreste som man holder utroligt meget af, og gerne vil dele sit liv, glæder og sorger med. Når man først får et barn, er det slut med at lade sig selv komme i første række og der følger et stort ansvar og mange pligter med til det, at få et barn.
Jeg synes det kunne det være en god ide, at du tale med din mor om det at få et barn. Spørg hende om hvordan det var at få dig osv., og tal dine veninder. De har prøvet det hele og er selv unge mødre, så jeg tror de ville være de allerbedste til at fortælle dig hvordan det er.
Og så er det altid en god ide at få snakket tingene igennem med din læge, fordi hvis du bliver gravid skal du alligevel have kontakt til ham/hende. Men du behøver ikke at få lavet et fysisk tjek for at prøve at blive gravid.
Og til sidst; ja det gør mega ondt at føde et barn.
Hilsen Mette