våd i underbukserne
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hejsa.
Jeg er 12 år snart 13.
Nogle gange når jeg vågner kan jeg mærke at jeg er en smule våd/fugtig nede i underbukserne
Er det fordi jeg har tisset lidt i bukserne eller er det sæd eller en helt anden væske?
Tak på forhånd

Svar:
Hej med dig..
Super fint du skriver, fordi jeg kan da godt forstå du lige tænker over hvad det kan være..
Jeg kan selvfølgelig ikke svare helt præcist på det, men jeg tror det enten er tis eller sæd..Mange drenge oplever, at have det man kalder våde drømme. Det vil sige man drømmer om noget frækt og får udløsning i søvne. Og så vil underbukserne være lidt våde om morgenen.
Det er faktisk også helt normalt at man kan tisse lidt om natten, men tit vil ens bukser og måske dele af dit lagen være ret våde.
Jeg synes først du skulle prøve at lugte til dine underbukser om morgenen. Hvis de lugter af tis, og du synes det sker tit, så synes jeg du skal prøve at få snakket med din mor og far om det fordi som jeg skrev lige før, så er det ret normalt og man kan få lidt hjæp til det.
Lugter det lidt anderledes og måske er lidt klistret, så er det sæd og også helt normalt. Og så er det ikke så meget andet at gøre end, at skifte underbukser og tage det med et smil.:)
Hvis ikke der er nogle af de to ting der virker rigtigt, så kan det også godt være sved, hvis du har lidt for meget nattøj på og din dyne er meget varm..
Jeg håber du kan regne svaret ud, ud fra det jeg har skrevet til dig.
Venlig hilsen
Erroll