Sex ?
brevkassespørgsmål af
Simon
13 år
Hej brev kasse. Jeg er en dreng på 13 som meget gerne vil have sex med en pige. Jeg har i meget lang tid onaneret og vil gerne tage det et step videre. 1. er det mærkeligt at ville have sex som 13 årig?. 2. hvordan finder jeg en at have sex med?. 3. hvordan siger jeg til en pige jeg vil have sex med hende?. 4. hvordan stater jeg sex'en?.

Svar:
Hej Simon
Jamen, lad os hoppe ud i det.
1. Nej, det er ikke mærkeligt at ville have sex som 13-årig. Som 13-årig er det helt almindeligt at være fyldt med hormoner og være vildt nysgerrig på piger og sex.
Så du kan være helt rolig. Du er helt normal.
2. Det med at finde én at have sex med, er straks lidt sværere.
Først bliver jeg nødt til at starte med at sige, at man ikke behøver at have sex, bare fordi man har lyst. Det kan sagtens være for tidligt, selvom man har virkelig meget lyst.
Et meget godt eksempel på det er, at de fleste unge på 13-14 år er meget nysgerrige på sex. Men langt de fleste har først sex, første gang, efter de er fyldt 16 år.
For at det overhovedet skal være en mulighed at have sex, skal der selvfølgelig være en partner som også har lyst. Jeg tænker ikkke der er nogle lette genveje til at finde sådan en partner. De fleste finder sig en kæreste, og har deres første gang sammen med, og det vil måske også være en mulighed for dig. Og det kan jo godt tage lidt tid.
3. De fleste piger vil nok kigge lidt mærkeligt, hvis man bare sådan spørger om sex. Jeg tænker det kræver, at du finder en pige, som du er rigtig glad for. Og mindst lige så vigtigt. En pige, som er interesseret i dig. Når først i kender hinanden bedre, og får følelser for hinanden, kommer det med at snakke om sex, lidt lettere.
4. Du får faktisk lidt det samme svar, som til nr. 3.
Der findes ikke én god måde at starte sex. Når man er tæt på hinanden, og har følelser for hinanden, er det noget der lige så stille kan vokse, og noget man bare bliver enige om. Nogle gange kan et kys udvikle sig til at man har sex, uden at man har snakket om det. Andre gange er det måske noget man har aftalt på forhånd.
Jeg synes det lyder som om du sagtens kan vente noget tid endnu. Find dig en dejlig pige, som også synes du er skøn, og tag den derfra. Det er helt almindeligt at have lyst til sex, som 13-årig, men du har ikke travlt. Der skal nok komme masser af sex, din vej.
Mange hilsner
Lasse