Sex
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
Kan man blive gravid hvis en mand stikker sin pik ind i damens numsehul? . Jeg er bare lidt nysgerrig. Bare rolig jeg har ikke tænkt mig at have sex indtil jeg er 16 år. (Er det et dumt spørgsmål at stille? Specielt hvis man er 11)

Svar:
Kære du.
Det er slet ikke et dumt spørgsmål at stille,  tværtimod- der findes nemlig ingen dumme spørgsmål kun dumme svar. Derfor er det godt du skriver ind så du kan lære og forstå hvordan seksuel aktivitet kan føre til graviditet bla.
Når en mand stikker sin penis ind i en kvindes numsehul,er det umuligt, at kvinden kan blive gravid, fordi numsehullet ikke er forbundet med livmoderen og æggelederne, som er de to organer der er ansvarlig for graviditeten kan starte. Graviditet kan derfor kun ske, hvis mandens sædceller kommer i kontakt med kvindens skede, fordi skeden modsat numsehullet er forbundet med livmoder og æggeleder.
Så du kan være ganske tryg til den tid, bare du stadig husker at beskytte dig for selvom man ikke kan blive gravid igennem numsen er der stadig risiko for kønssygdomme.
Håber mit svar kunne bruges.
Hilsen Kylie