Sex, stram, muslim???
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej, jeg er en 16-årig pige som har en kæreste, som jeg er helt vild glad for. Vi har snakket rigtig meget om sex med hinanden og sådan, og vi vil begge to rigtig gerne. Han vil faktisk mest, men sagen er at jeg virkelig ikke ved noget om sex - ud over de basale ting. Jeg ved ikke hvilken stilling der er bedst første gang, hvordan man skal, hvad man skal, hvordan man skal reagere, er det akavet at stønne og gør det ondt. Der en hel masse tanker inde i mig som rigtig godt kunne tænke mig at få svar på. Han vil også rigtig gerne slikke mig dernede, men hvordan føles det? Og så der det at jeg en gang var hjemme hos ham for ca 2 uger siden hvor vi lå med nærmest intet tøj og jeg lå oven på ham, og vi prøvede sådan lidt at få den op men det gjorde vild ondt, og han var ikke engang kommet op i mig. Han er også vild stor eller måske var det bare ikke den rigtige stilling. Jeg ved det virkelig ikke, men vi begge liderlige og vil gerne have sex med hinanden. Jeg føler mig tryg hos ham og jeg elsker ham. Han vil hellere ikke bruge kondom, så det bliver ikke en lang tur - altså han er fast besluttet for at han ikke vil have kondom på og det ved jeg hellere ikke kommer til. Men jeg er stadig lidt bekymret for tænk nu hvis der sker noget. Kommer også fra en religiøs muslimsk familie, så jeg skal virkelig passe på. Need help.

Svar:
Hej med dig.
Jeg kan forstå, at du og din kæreste gerne vil have sex og du har nogle spørgsmål i den forbindelse. Jeg vil forsøge mit bedste på at svare på dem.
Når man første gang har sex, er det rigtig vigtigt, at man er sammen med en, man er tryg ved. Det kan jeg forstå, at du er ved din kæreste og det er rigtig dejligt. I forhold til hvordan man skal gøre, når man har sex, så er det noget, der kommer helt naturligt. Hvad du har lyst til er også noget, du må mærke efter ved dig selv. Det er meget individuelt, hvad man synes er godt og hvad man slet ikke har lyst til. Du skal huske på, at det er helt i orden at sige fra. Også selvom man er begyndt på noget, så er det helt i orden at skifte mening og ikke have lyst alligevel.
Du skriver, at din kæreste ikke vil have kondom på under sex. Det vil jeg dog råde jer til, fordi et kondom beskytter både mod graviditet og kønssygdomme. Det er desværre sådan, at man godt kan blive gravid, selvom drengen ikke får udløsning, mens han er oppe i skeden. Mange tror, at hvis drengen trækker sig ud, inden han får orgasme, så kan man ikke blive gravid. Sådan er det desværre ikke, da der også er sæd på pikken (kaldet "pre-sperm"), inden han får orgasme. Derfor er det utroligt vigtigt at bruge et kondom for at være sikker på ikke at blive gravid. Mange kærestepar vælger også, at pigen kan være på p-piller, der gør, at hun ikke bliver gravid. Det betyder, at du skal til lægen og have udskrevet de her piller, der skal tages en gang om dagen. Du skriver, at du kommer fra en muslimsk religiøs familie, så jeg kunne forestille mig, at dine forældre ikke vil være så glade for at lade dig få p-piller. Du kan godt vælge at opsøge din læge og spørge, om du kan få p-piller uden at dine forældre ved det. Det er lægens valg, om dine forældre skal inddrages, men det er helt anonymt, så længe du ikke har fået pillerne. Hvis du vælger at komme på p-piller, så er det også vigtigt, at din kæreste bliver testet for kønssygdomme af en læge, hvis han har prøvet at have sex før. Mit råd vil derfor være at starte med at bruge kondom. Du skriver, at din kæreste slet ikke vil have kondom på, men det er også dig, der skal være med til at bestemme. Det er vigtigt, at du også føler dig hørt og at du ikke kun gør det, fordi din kæreste vil.
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar.
Med venlig hilsen
Signe M