Skilsmisse
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej jeg har sent som om min far ikke vil se mig og mine søskende. Igår skulle vi spise frokost med ham, men han aflyste på grund af et møde. Jeg har ikke set ham i to måneder nu og jeg savner ham på samme tid er jeg sur på ham, jeg har det som om han elsker sit arbejde mere end mig og mine søskende.

Svar:
Kære pige
Det kan være utrolig svært at gå igennem en skilsmisse, både som barn og forældre. Nogle voksne håndterer svære perioder i deres liv ved eksempelvis at trække sig. Det gør, at tingene kommer lidt på afstand, men det kan også betyde, at den voksne på samme tid sårer sine børn. Måske har din far svært ved at gå igennem skilsmissen, og måske vælter der en masse svære følelser op i ham, når han skal se dig og dine søskende.
Jeg kan godt forstå, at du både savner ham men også er skuffet og sur på ham. Det er en helt naturlig reaktion. Men jeg er sikker på, at han elsker dig og dine søskende mere end sit arbejde. Måske kan det være en god ide, at du fortæller ham, at du savner ham, og hvordan du har det, når han aflyser. Måske er det noget, som du kan gøre sammen med dine søskende, hvis du synes, at det er svært at gøre alene.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar.
Venlig hilsen
Lucia