Kan det være farligt?
brevkassespørgsmål af
mig
13 år
Hej Cyberhus. Jeg ved godt det her lyder måske lidt underligt, men jeg vil bare være helt sikker. Jeg har mange veninder i min klasse og vi plejer altid at slå hinanden røv osv. Men igår så var der et af mine veninder som sparkede min tissekone (Vidste ikke hvad jeg ville kalde det) virkelig hårdt! Det gjorde så ond, det var virkelig slemt hvor ondt det gjorde. Det gøre stadig ondt nu, også hvergang jeg røre min tissekone gøre det virkelig ondt, er det noget farligt?

Svar:
Hejsa
Mange tak for dit spørgsmål. Det lyder bestemt som en ubehagelig oplevelse, men det lyder ikke farligt.
Dog kan det gøre rigtigt rigtigt ondt, at blive ramt lige på tissekonen, ligesom at falde ned på en cykelstang. Huden er rigtigt følsom på tissekonen, så derfor gør det mere ondt. Du kan også sagtens have fået et stort blåt mærke.
Hvis du bløder fra tissekonen uden det er menstruation er det vigtigt at få snakke med en voksen, så du kan komme til lægen og få tjekket, at alt er som det skal være.
Jeg håber det var svar nok.
Mange hilsner
Eva