"Hvalpefedt"
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej cyberhus! Jeg skriver fordi jeg har et mindre "problem", nemlig at jeg har en del "hvalpefedt" i ansigtet, og det lader ikke til at forsvinde. Dette er ikke tilfældet andre steder på kroppen, jeg er normal af bygning og spiser generelt sundt. Hvorfor kan det være? - C

Svar:
Hej C.
Hvalpefedt har det med at være noget tid om at forsvinde, og det forsvinder ikke altid lige hurtigt de forskellige steder. Der er ikke andet at gøre end at vente. Du skriver du allerede spiser sundt, men ikke om du dyrker motion. Motion kan altid anbefales, også til normalvægtige, men jeg kan ikke love dig at det får hvalpefedtet til at forsvinde hurtigere. Motion kan imidlertid opfordele kroppens kilo så der kommer mere muskelmasse og mindre fedtmasse, så ad den vej, kan motion eventuelt bidrage til, at hvalpefedtet forsvinder hurtigere. Hvis du allerede dyrker motion, ja så må du have tålmodighed, hvalpefedtet skal nok forsvinde med tiden.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Hilsen fra Lea