Tisser i sengen
brevkassespørgsmål af
Ukendt
15 år
Hej. Jeg er en dreng på 15. Det er nu mange år siden at jeg tissede i sengen, men for et halvt år siden skete det igen. Jeg tænkte at det bare måtte være et tilfælde, men det er så lige sket igen fornyelig. Jeg tænker ikke at det burde ske i denne alder, og selvom det kun har været 2 tilfælde, bliver jeg stadig nervøs inden jeg skal sove.
Er det normalt? kan jeg selv gøre noget ved det?

Svar:
Kære du,
Tak for din mail.
Det at tisse i sengen kan skyldes flere ting. Det kan være helt normalt, hvilket det lyder til at være i dit tilfælde, når det kun er sket to gange. Det kan komme i perioder, hvor man har for meget at se til, eller haft for meget at tænke på.
For flere skyldes det også en høj produktion af urin om natten, hvilket også er normalt. Hvis det er tilfældet, er det vigtigt at tisse inden man går i seng og undgå for meget at drikke efter kl 20.
Det lyder helt fredeligt, men jeg synes, at du skal tage en snak med din læge om det, specielt når det er noget, som bekymrer dig.
Venligst,
Lise