Stoffer

brevkassespørgsmål

Stoffer

brevkassespørgsmål af
Ano
19 år
Oprettet 5 år 4 måneder siden

Hej cyberhus.

 Jeg er meget afhængig af hårde stoffer men vil gerne stoppe men vil ikke sige det til mine forældre . Er der noget jeg kan gøre?

Svar:

Hej Ano

Først og fremmest, tænker jeg du har taget et vigtigt skridt, når du har bestemt dig for at du vil gøre noget ved din afhængighed. Det er et stort skridt.

Du spørger om der er noget du kan gøre, uden at dine forældre får noget at vide, og det tænker jeg helt sikkert der er. Du er nemlig 19 år gammel, og så bestemmer du fuldstændig selv, hvem der skal vide noget om den behandling du får(når du når dertil)
Om det er gennem egen læge, rusmiddelcenter eller lignende, så gælder det for alle, at de har tavshedspligt. Det betyder at alt hvad du taler med dem om, og alt omkring din behandling, kun må fortælles videre til andre, hvis du giver tilladelse til det. Det er altså dig der bestemmer.

På Netstof kan du finde ud af hvor du kan finde hjælp på et rusmiddelcenter i din kommune. Du kan finde dit rusmiddelcenter her
Netstof har også en brevkasse, med læger, psykologer og rusmiddeleksperter der til dagligt arbejder med afvending og lignende, hvis du har brug for at stille mere konkrete spørgsmål om behandling. Du finder brevkassen her

Held og lykke med det
Tanja

Tanjas billede
Tanja fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål