ferie-forelskelse :(
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
hej jeg er lige kommet hjem fra en ferie og vi var en stor gruppe som tog afsted og ingen kendte hinanden. Der var så en dreng som jeg godt kunne lide vi kalder ham for "s" jeg ved kun hvad han hedder til fornavn og jeg har spurgt alle de andre om de havde hans nummer eller hans efternavn og det havde de ikke og jeg er blevet forelsket i ham problemmet er også at dem jeg var på ferie sammen med alle sammen skal mødes i oktober jeg kan ikke vente med at se ham til oktober! :( (og jeg har sagt det til min mor som osse var med) men hvad skal jeg gøre for jeg kan virkelig godt lide ham og jeg magter ikke at vente til oktober :'(

Svar:
Hej med dig
Det lyder som en dejlig ferie, du har været på. Du har mødt en dreng, som du synes er rigtig sød, men du ved desværre ikke, hvordan du skal komme i kontakt med ham igen.
Du har allerede forsøgt at spørge de andre, der var med på ferien, om de kender hans efternavn eller telefonnummer, så jeg synes faktisk, at du allerede har gjort, hvad du kunne for at komme i kontakt med ham. Det er selvfølgelig ærgerligt, at det ikke er lykkedes, men jeg synes, at du skal fokusere på, at du trods alt har endnu en chance for at få hans telefonnummer om to måneder.
Jeg kan godt forstå, at du synes, at der er lang tid til oktober, når du tænker så meget på S. Men i stedet kan du tænke lidt over hvad du vil gøre, når i så ses igen. Jeg ved ikke hvor godt du kender S, om du har snakket meget med ham på ferien, eller mest har kigget efter ham. Måske kunne du prøve at komme til at snakke med ham, når i ses til oktober. Hvis i snakker godt sammen og du stadig synes, at han er sød, så kan du jo spørge ham, om du må få hans telefonnummer. Måske kan det være lidt svært at få spurgt ham om, og det er måske også grunden til, at du ikke fik spurgt efter hans telefonnummer på ferien. Men jeg synes, at du skal tage chancen. Det værste der kan ske er, at han siger nej, og så har du i hvert fald klar besked. At du spørger S direkte efter hans telefonnummer, er måske også bedre, end at du får hans nummer af en ven. Hvis S selv giver dig sit telefonnummer, ved du med sikkerhed, at han har lyst til at du skriver eller ringer til ham.
Måske har du svært ved at tænke på andre ting, når du hele tiden tænker på hvor sød S er. Alligevel kan det være en god idé, at finde på nogle sjove ting med en veninde eller søskende, eller bruge tid på nogle af de ting, som du godt kan lide at lave, så du ikke hele tiden tænker på S. På den måde føles tiden indtil oktober heller ikke helt så lang.
Jeg synes, at det er rigtig fint, at du har snakket med din mor om det, så hun også ved, at du tænker meget på S i øjeblikket. Det kan også være, at nogle du kender, f.eks. en veninde, søster eller kusine har oplevet at blive forelsket i en dreng, og derfor er gode at snakke med.
Held og lykke med det.
De bedste hilsner
Heidi