Forælsket i dreng
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej jeg er en pige på 12 år som er i tvivel om en dreng. Det startte fo 1-2 år siden jeg havde været forælsket i ham i et stykke tid der. Hele vores klasse var taget på en tur og på vejen tilbage til vores skole i bussen sad vi alene bagerst imens de andre sad forand og vi sad bare og snakkede lidt og så spurgte han mig om hvem jeg var forælsket i. Jeg tøvede lidt og så svarede jeg at jeg var forælsket i ham og han blev lidt forbavset men også glad, bagefter spurgte jeg ham hvem han var forælsket i og han svarede at han var forælsket i mig og der er ikke sket mer siden den dag. Jeg er stadig forælsket i ham men jeg hved ikke om han stadig er forælsket i mig men mine veninder siger at han er forælsket i mig og hver morgen når jeg kommer, kommer han hen til mig og spørg om jeg har sovet godt og om han skal hjælpe mig med noget eller bære mine ting O.S.V (han gør det ikke hved nogle af de andre) og her for et par dage siden fik vi nye pladser i skolen og vi er så kommet til at side hved siden af hinanden og næsten hele tiden sider vi og flætter tær under bordet, men jeg er meget genert og tør derfor ikke spørge ham om han føgler det samme for som jeg gør hved ham og om vi skal være kærester<3;-)
Håber at i kan hjælpe mig
Hilsen den generte pige A

Svar:
Hej A
Hvor er det dejligt at du er forelsket. Jeg kan godt forstå du synes det er svært at spørge ham om han har følelser for dig og om I skal være kærester. Det kan være meget grænseoverskridende og man vil nok altid være nervøs for hvad personen svarer, da man jo helst ikke vil såres.
Du skriver at han for 1-2 år siden har sagt at han er forelsket i dig, og at han i skolen gerne vil hjælpe med at bære dine ting og ofte spørger til hvordan du har det. Ud fra det, kunne det godt virke til at han viser interesse for dig og derfor måske også stadig har følelser for dig.
Du skriver at du er genert, men det kan være at du får mod på at snakke med ham, hvor du kan spørge om han har lyst til at ses i frikvarteret eller sådan noget. Hvis du tør, kan du prøve at spørge ind til om han kan huske jeres bustur for nogle år siden, hvor I snakkede om hvem I godt kunne lide. Derefter kan du spørge ind til om han stadig har nogle af de samme følelser som dengang. Hvis han har det, er det en god mulighed for at fortælle at du stadig er forelsket i ham og høre om han har lyst til at være kærester med dig.
Hvis du ikke tør spørge ham, så kunne du måske skrive et brev til ham. Det kan nogle gange være nemmere end at spørge direkte. I brevet kan du skrive hvad du føler for ham og spørge om han har de samme følelser for dig og om han har lyst til at være kærester med dig. Så kan du vælge om du vil lave svarmuligheder i brevet som han kan aflevere tilbage til dig, eller om han skal komme og sige det til dig efter han har læst brevet, eller noget helt tredje.
Det er selvfølgelig også en god mulighed, nu hvor I sidder ved siden af hinanden og fletter tæer, at du viser interesse for ham. Det kan være at du sender små søde beskeder på papir til ham i timen eller tegner nogle søde ting, eller andet i den retning, der viser ham at du stadig er glad for ham. Så kan det være at han selv måske tager initiativ til at snakke med dig og måske det kan lede videre til, at I finder ud af om I skal være kærester. Men det er selvfølgelig kun hvis han tør og hvis han forstår en hentydning. Derfor tænker jeg også, at det ville være bedst hvis det er dig der tager initiativet, så du er sikker på at der ikke kommer til at gå for lang tid, inden du finder ud af om han stadig har følelser for dig.
Jeg vil ønske dig held og lykke med kærligheden og håber at du får en dejlig sommer.
Venlig hilsen Ditte LK