Hjælp
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
En af mine veninder bagtaler nogle når vi er sammen... Og det gider jeg ikke at have! Jeg gider ikke at bagtale nogen! Men det gør hun... Vi har klasse møde, og jeg er bange får at nogen finder ud af at hun har sagt det... Også de også tror det er mig!!! FOR DET ER DET IKKE :-( JEG GIDER IKKE AT BAGTALE !!! Hvad skal jeg gøre? Please hlælo...

Svar:
Hej du
Jeg kan høre at du ikke kan lide at din veninde bagtaler folk og især når det er overfor dig. Jeg synes du skal snakke med din veninde og fortælle hende hvordan du har det. Det er vigtigt at din veninde ved det for så kan det være at hun stopper med det. Jeg ved ikke hvor tæt og trygt et forhold I har til hinanden, men I er venner og det er vigtigt at I snakker om det så I kan finde en løsning på det.
Du skriver at du er bange for at dine klassekammerater og lærer tror at du er en del af det hvis de finder ud af det til klassemødet. Det er derfor vigtigt at du først tager en snak med din veninde for at fortælle hende hvordan du har med situationen så du i fremtiden ikke blive indblandet i noget du ikke har været med til.  Men jeg tænker også at du kan snakke med din lærer eller forældre om det, hvis det bliver ved med at fylde meget for dig.
Kærlige hilsner
Lima