Hvad gør jeg lige her?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Har gået en i en fritidsklub med en pige som går en klasse under mig, så snakker ikke sammen ud over det. Det vil sige siden sommerferien, er jeg stoppet i den klub og møder hende nu kun i skolen, men snakker aldrig med hende.
Skrev til hende for ½ år siden at jeg godt kunne lide hende, sådan lidt ud af ingenting, vi skrev aldrig sammen. Nu skriver stadig ikke.
Så for 5 dage siden trak en af mine gode venner mig til siden, og sagde de havde været i et forhold i snart et år men havde bare holdt det hemmeligt, ved bare ike helt om jeg skal tro på ham selvom han er min gode ven, fordi han snakker lige så lidt med hende som jeg gør. Kan dog heller ikke se hvad han skulle få ud af at lyve....
Jeg vil gerne have hjælp til, om jeg burde tro på min ven, om at de har været sammen, og om jeg kan gøre noget for at rette op på min bummert så vi kan komme på skrive/talefod igen?

Svar:
Hej med dig
Kan godt forstå, at du synes, det er lidt svært, hvad du skal gøre.
Det er altid lidt hårdt, når man godt kan lide en pige, men pigen ikke svarer én og man så finder ud af, at ens ven kommer hemmeligt sammen med hende.
Jeg synes, at du burde tro på din ven. Det hænger jo godt sammen med, at pigen ikke har svaret dig for et halvt år siden, når hun nu har haft en kæreste.
Hvis din ven ikke ved, at du også kan lide hende, så siger han det jo ikke bare for at gøre dig jaloux.
Måske du kan fortælle din ven, at du engang har skrevet til hende pigen, og at du ikke vidste, at de kom sammen, og at det ikke var for at ødelægge noget.
Med hensyn til at skrive med pigen, så er der ikke noget at gøre så længe, de kommer sammen, så må du acceptere, at de har hinanden.
Jeg kan godt forstå, at du synes, at det er lidt underligt, at de kommer sammen, hvis de ikke snakker sammen i skolen, men måske er det for at holde det hemmeligt.
Så jeg synes, at det bedste ville være at tro på din ven og begynde at se dig om efter andre søde piger! Dem findes der heldgivis rigtig, rigtig mange af.
Håber, du kan bruge mit svar. Ha det godt.
Venlig hilsen Mette