Hvor gammel skal man være for at få en labert!?
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
Hey, Jeg er en pige på 11. Jeg vil sindsygt gerne have en pircing i læben (Labert) Men jeg ville endlige gerne høre lavaldern for at få en, sår jeg har noget og akomentere med over for min mor/far. Tak på forhond Hilsen ~The Dark EMO Angel~

Svar:
Hejsa.
Der findes ingen regler for hvor gammel man skal være få at få en piercing i læben. Men da dine forældre har forældremyndigheden over dig frem til du er 18 år, så er det dem der skal give dig den endelig tilladelse.
Det lyder ikke som om at dine forældre synes det er en god idé, siden du skriver at du gerne vil have nogle argumenter du kan bruge mod dem. Jeg vil faktisk give dine forældre ret. Du er kun 11 år og tænker måske ikke på konsekvenserne af at få en piercing. Du kan risikerer at få betændelse i din piercing, og hvis du en dag fortryder, vil der komme et ar som ikke forsvinder igen.
Nogle af dem der laver piercinger, har deres egne regler om at man f.eks skal være 15 år for at få lavet en piercing. Så selvom du skulle få lov af dine forældre, er det ikke sikkert at du kan finde en i nærheden af hvor du bor, som vil lave en piercing på dig, på grund af din unge alder.
Venlig hilsen
Nina