Ingen kæreste, og aldrig kysset
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej
Jeg er en 15 årig pige, der aldrig har kysset nogen, eller haft en kæreste, ikke engang de der "for sjov" kærester i børnehaven. ALDRIG. Jeg synes at det er super nederen, da mange fra min klasse har, og jeg ikke har. Udadtil er jeg er meget moden pige, nok den mest modne i min klasse, og jeg er en køn pige, men har bøjle. Jeg ser lidt den som problemet, men så alligevel ikke, for der er da mange piger med bøjle der har en kæreste? Drengene fra min klasse tror at jeg har haft sex, men de ved heller ikke, at jeg aldrig har kysset med nogen. Jeg har venner, men ikke de typer der går til fester, så jeg ser ikke hvornår jeg skulle møde en sød dreng. Der er tit drenge der kigger på mig, men det bliver aldrig til mere end bare et kig.
Jeg tror bare aldrig jeg får en kæreste.
Please hjælp mig.

Svar:
Hej med dig.
Det lyder til at det fylder meget for dig, at du aldrig har kysset nogen eller haft en kæreste. Jeg kan godt forstå, at det kan være lidt svært, særligt når mange andre omkring dig har kærester og har prøvet at kysse. Men du er langt fra den eneste på din alder som ikke har haft erfaringer med drenge endnu.
Det kan være rigtig frusterende, når man er en af de eneste i en klasse eller blandt en gruppe venner, som ikke har haft nogle erfaringer med drenge endnu. Det kan føles som om at man er udenfor eller at der er noget galt med en, siden man ikke har prøvet noget endnu. Men som du selv skriver, så lyder det ikke til, at du har haft de store muligheder for at komme i kontakt med en dreng på en anden måde end blot at kigge på hinanden. Det er også ofte til fester, at de fleste oplever at have sit første kys eller møder drenge. Derfor lyder det som at du simpelthen ikke har haft mulighederne. Så jeg synes ikke, at du skal bebrejde dig selv eller din bøjle for den sags skyld for, at du ikke har haft de første oplevelser med drenge endnu. Selvom det måske kan være svært at tro, så er det faktisk meget normalt at være 15 år og ikke at have prøvet at kysse eller have en kæreste endnu. Og det betyder ikke, at der er noget galt med dig eller at du er unormal. Så selvom det nok kan fylde næsten alt, om du har været sammen med en dreng eller ej, så er det ikke det der afgør, hvilken person du er, og om du er sød eller pæn osv.
Som sagt, så er det oftest til fester at der er mulighed for at møde drenge. Men der er nu også andre måder at møde drenge på end gennem fester. Det kan være til andre arrangementer, f.eks. fritidsarrangementer eller gennem ens venner. Du skriver ikke om du selv har lyst til at tage til fest, men hvis du har lyst, så er der en del ungdomsklubber omkring, som holder fester for unge uden alkohol. Så hvis det er, så kan det være at du skal prøve at spørge dine venner, om de har lyst til at tage med dig til sådan en fest, selvom det ikke er noget de plejer at gøre. Det kan også være, at du selv kan tage initiativ til en fest i jeres klasse. Du skriver ikke om du er interesseret i nogle af drengene fra din klasse, men en fest kan være en god måde at lære dem at kende på en anden måde end du normalt kender dem, eller det kan være, at de har nogle venner du kan møde. Mulighederne er egentlig uendelige, men de kan godt være lidt svære at få øje på i en almindelig hverdag, for som du også selv skriver, så kan det godt være lidt svært at møde drenge i løbet af en helt almindelig dag.
Til sidst vil jeg sige, at selvom det godt kan se lidt svært ud, at møde en dreng, så er jeg sikker på at det nok skal lykkedes og at du får en kæreste på et tidspunkt. Det kan bare godt tage lidt tid nogen gange, men jeg er sikker på at det nok skal komme. Og et sidste råd er, at det kan være svært at møde nye mennesker, hvis man ikke også prøver noget nyt engang imellem. Så hvis du har mulighed for at tage til et arrangement eller en fest, så kan det være, at du skal prøve det af.
Jeg håber at du kan bruge mit svar.
Mange hilsner
Pernille