Jeg forstår det ikke
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
hej jeg hedder Mette og jeg er 15år i august sidste år begyndte jeg og skrive med en fyr som jeg har mødte i gemmen en chat-side jeg fik hans skype , vi skrev/snakkede sammen næsten hverdag han fortalte at han hed P og han boede i K men han havde nogle besteforældre som os boede i G som jeg og en Weekende skulle han ned til dem så vi aftalte at vi kunne mødes om aften jeg syndes han var meget sød, jeg havde os aftalt med ham at vi skulle mødes i K en dag for jeg arbejder nemlig i K sammen med min far og en dag skulle min far til møde og så jeg havde aftalt med P at vi kunne gå en tur sammen og det gjoder vi så han tog mig hånden og vi gik men så stoppede han og kigget mig i øjne og så kyssede han mig på munden der gik det op for mig hvor glad jeg var for at jeg havde mødt ham det ændte os med at vi blev kærester den. 9/10-11 og vi var sammen hver anden weekendt jeg var så glad for ham for han var min første rigtige kæreste han var så sød ved mig når han holdte om mig og sagde at han elskede mig og at jeg betød alt for ham jeg glædet mig altid når vi skulle være sammen hans mor og stedfar var rigtig søde ved mig den 9/3-12 havde vi været sammen i 5 måneder vi var sammen den weekendt men han var anderledes end han plejer at være jeg tog hjem om søndagen og jeg hørte ikke noget fra ham i 5 dage jeg spurgte ham hvorfor han ikke havde kontakte mig i 5 dage han svaret tilbage at det nok var fordi jeg var faldet mere ind i hams liv så han tænkte ikke sådan rigtigt over det jeg syndes det var lidt mærkligt men så glemte jeg det men så gik der en uge hvor jeg heller ikke hørte noget fra ham igen jeg syndes det var mærkeligt for sådan plejer han ikke og være jeg sad på mit værelse og hørte musik og var på facebook da jeg bliver ringet op af min veninde hun fortæller mig at P havde skrevet til hende at jeg ikke var den rette for ham mere jeg blev vildt ked af det jeg sad ved min computer og jeg kunne se at han loggede på skype og jeg skrev så til ham og sprugte ham om det var rigtig og han svaret ja han, skrev at jeg skulle slette hans nummer og jeg skulle aldrig skulle kontakte ham igen jeg var græde færdig jeg tror aldrig nogen sinde jeg har grædt så meget jeg forstår det bare ikke jeg har været den rette for ham i 5måneder og så lige med et er jeg ikke den rette for ham der er mange der bare siger til mig så kom dog vidre men det vil jeg osg godt men jeg kan ikke jeg savner ham så meget selvom han er et dumt svin , det er ligesom om jeg er fanget I et bur og venter på at han kommer tilbage og låger mig ud hvorfor kan jeg ikke bare glemme ham ? Ps der er nok lidt stave fejl undskyld.

Svar:
Hej med dig
Jeg har lige anonymiseret dit spørgsmål og skrevet alle navne og bynavne med et stort bogstav i stedet for... så er der ikke nogen der genkender dig og bare rolig, jeg synes du skriver rigtig fint og pyt med et par stavefejl :)
Men nu til dit spørgsmål.
Det er bare ikke en okay måde du fandt ud af, at din kæreste ikke var forelsket i dig mere. Kærligheden kan godt forsvinde og det er også okay, at han beslutter sig for at I ikke skal være sammen mere. Det er jo hans liv, men han burde have sagt det til dig direkte og snakket med dig om det, så du ikke skulle høre det fra andre.
Og jeg kan godt forstå den der følelse af, at det er mærkeligt hvordan det kan skifte fra at være så dejligt, til det lige pludselig bare slut. Måske har har han vidst det i nogle dage/uger, men ikke turde sige det til dig eller snakke med dig om det.
Men sket er sket og nu står du her og føler det som om du er i et bur, hvor du ikke kan give slip for ham. Og du har helt ret, det kan godt være rigtig svært. Desværre er der ikke sådan en ting man kan gøre eller noget man kan sige til ham eller andre, som lige virker med garanti.
Men jeg kommer alligevel til at tænke på tre ting, som du måske kan prøve af. Det første handler om tid.
1. Når et forhold slutter, gør det ondt og det kan føles forvirrende og svært i et stykke tid. Det er helt normalt og hører med til livet og kærlighedslivet. Men med tiden bliver det nemmere. Det er stadig ret nyt (2 måneder) og derfor må du acceptere at det kan være svært et stykke tid endnu, men jo længere tid der går, jo mindre vil det fylde for dig.
Jeg synes du skal bruge de næste par uger til at være sammen med dine veninder og i det hele taget fokuserer på at lave ting som du synes er skægge og som du har det godt med. Det er en måde at få tankerne andre steder hen og på den måde vil du hurtigere få ham på afstand.
2. Det andet er, at tænke på den måde han valgte at stoppe jeres forhold på. Jeg synes det viser, at han måske ikke er så moden eller god til at respektere andre, så måske er det slet ikke den slags drenge du gerne vil være kærester med alligevel. Og så er det jo meget godt at det er slut.
3. Det sidste er at bruge de voksne og gode veninder du har omkring dig til at få snakket det igennem. Det kan bare være rart at få delt de svære tanker med andre og langsomt kan det være med til at dine kræfterne og glæde vender tilbage.
Og så er på et tidspunkt klar til at se en anden sød dreng der viser sig på din vej..:)
De var lige de tanker jeg fik, da jeg læste dit brev, jeg håber du kan bruge dem.
Venlig hilsen
Erroll