Jeg vil ikke blive til grin
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Jeg har her for nyligt tænkt meget over min seksualitet... Jeg er lidt i vildrede og ved ikke jeg kun er til eller om er biseksuel. Men mit problem er, at jeg ingen ide har om hvordan jeg finder en kæreste... (pige) hvordan ved jeg om hun også er til piger?!?! Jeg vil bare kirkelig ikke være til grin da jeg i forvejen er virkelig genert. kh. Forvirret pige.

Svar:
Hej med dig.
Først og fremmest mange tak for dit indlæg her i brevkassen. Dine tanker omkring seksualitet kan rigtig mange unge genkende. Mange oplever at de i perioder i deres ungdom er i tvivl om deres seksualitet. Jeg er godt klar over, at det kan være utrolig svært at holde den tvivl ud, og man kan bruge mange timer på, at overveje hvorvidt man er til piger, drenge eller begge dele. Når jeg læser dit brev tænker jeg, at du måske ville have glæde af at omfavne din tvivl og følge med livet?
Altså hvis der er en pige eller dreng du er lidt vild med, så forsøg at flirte lidt med dem, og se hvordan det føles indeni. Det kan være ekstra lang øjenkontakt eller en kærlig hånd på skulderen mens i taler og så videre. Og så tror jeg du lige så stille vil kunne fornemme, om de mon også er tiltrukket af dig? Det er jo sådan med kærlighed, at man må kaste sig ud i det, og håbe det bedste. Det lyder til at du måske har mødt en pige, som du gerne vil være sammen med. Jeg ved ikke hvor tætte i er endnu, eller måske i blot er veninder indtil videre? Nogen gange kan man jo blive nødt til at spørge direkte, eller fortælle at man er vild med vedkommende. Der er ofte nogen, som skriver ind i brevkassen med den problematik; altså at de er vilde med en, som er deres ven/veninde, og er usikre på om den anden også har det sådan.
Det giver jo mange tanker omkring hvor vidt, man risikere at miste venskabet og sådan noget? og de fleste bliver også bekymrede for den andens reaktion, og får tanker om at blive til grin og sådan nogen ting. Det er TANKER, som alle mennesker rammes af engang i mellem, men det er TANKER og ikke virkelighed. Uanset hvilken reaktion du får fra omverden, er du ikke til grin med din seksualitet. Du er dig og du er fuldtændig, som du skal være! Det er rigtig, at nogen mennesker ikke er lige rummelige hvad angår seksualitet, men dem om det - og måske møder du dem slet ikke. Din seksuelle lykke og glæde skal ikke bestemmes af få menneskers potentielle fordomme. Jeg synes du skal rette ryggen og være stolt af, at du i en alder af 13 år tør, at tage dig selv og din seksualitet seriøst. Jeg er sikker på at du med tiden finder ud af, om du er homoseksuel eller biseksuel - og vigtigst af alt finder en sød kæreste. Men måske tålmodighed bliver vigtigt, det kan jo tage lidt tid sådan at lære sig selv at kende:-)
Jeg håber du kunne bruge mine tanker, ellers må du altid skrive herind igen.
Alt det bedste fremover!
De bedste hilsner
Mette