Kan man godt det..?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej. Jeg er en dreng på 13 (snart 14) år som bygger med Lego... Der er ikke så mange på min alder der "leger" men Lego så jeg holder det for mig selv. Men jeg er faktisk rigtig dygtig til at bygge og for det ikke skal være løgn har jeg designet et par ting til LEGO® og har også en kanal på Youtube med rigtig mange views.. Men kan man godt bygge med Lego som snart 14 årig..? K.H

Svar:
Hej du,
Hvor lyder det fedt, du har en hobby som du er super glad for og samtidig er rigtig dygtig til. Jeg synes du skal blive ved med at lege med eller bygge LEGO lige så længe du synes det er sjovt. Der er intet unormalt i at lege med LEGO som 13-14 årig. LEGO er nemlig ikke kun til børn. En stor del af deres produkter er henvendt til voksne, da rigitig mange voksne leger med det. Nogle skoler og gymnasier bruger det endda i fysik og matematik timerne, så det er ikke kun legetøj, men også noget der udfordrer kreativiteten og ens hjerne, hvilket måske er derfor så mange voksne også bruger det, som hobby! Jeg gætter også på mange af dine views på youtube ikke kun er børn og unge, men voksne, der synes det er flot og imponerende det du laver.
Jeg synes, du skal se det som super fedt at du har en hobby du elsker og er god til og så længe du selv synes det er fedt, så skidt med at de andre i din nære omgangskreds ikke synes det er ligeså sjovt. Du er langt fra alene om at have den hobby og så er det jo fantastisk du kan dele det med resten af verden på youtube.
Du kan måske overveje at fortælle nogle af dine venner herhjemme om din hobby. Det kan være andre har det på samme måde, som dig. Så måske er det ikke kun dine youtube venner der synes det er fedt, men hvis du ikke fortæller din omgangskreds om dine flotte kreationer, så har de ikke mulighed for at fortælle dig, hvor flot det er eller at de måske og så selv bygger. Du kan overveje at være mere åben omkring det. Du ved i hvert fald nu at det er helt normalt og ikke noget du behøver at skjule.
Kh Miriam